Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ6016 | DOĞAÇLAMA TEKNİKLERİ-II | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Müzikte ritim, armoni ve melodi gibi müzikal kavramları müzik türleri ayırt etmeden doğaçlama olarak yorumlayabilmesini sağlamak ve ayrıca doğaçlamanın temel malzemelerini teknik ve müzikal unsurlar çerçevesinde nasıl öğretilmesi gerektiğini kazandırmaktır.
Doç. Dr. Sercan ÖZKELEŞ
1 | Müzik eserlerini seslendirmede içselleşme sağlanır. |
2 | Çeşitli repertuar çalışmalarındaki çalgı teknikleri incelenir. |
3 | Doğaçlamanın temel unsurları üzerinde yaratma çalışmaları yapılır |
4 | Belirli müzikal kuralları estetik bir bütünde yeniden armonize ederek yorumlar. |
5 | Doğaçlama öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müzik edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserlerin yeniden armonize edilerek yorumlanması ve öğretilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | ||
2 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | ||
3 | Doğaçlamanın temel unsurları /ritim, melodi, armoni) | ||
4 | Doğaçlama çalışmaları | ||
5 | Doğaçlama çalışmaları | ||
6 | Doğaçlama çalışmaları | ||
7 | Doğaçlama çalışmaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | ||
10 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | ||
11 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | ||
12 | Çeşitli müzik türlerindeki eserlerin yeniden armonize edilmesi | ||
13 | Doğaçlama çalışmaları | ||
14 | Doğaçlama çalışmaları | ||
15 | Doğaçlama çalışmaları | ||
16 | Final Sınavı |
İmik Ünal (ed) Sanat ve Tarasım Yaklaşımları-"Bölüm, Özkeleş, S. Müzik Sanatında Doğaçlama". Özkeleş, S. (2016). Uluslararası Müzik Sempozyumu Tam Metin Kitabı. s.433-438. Bursa Özkeleş, S. (2016). Profesyonel müzisyen eğitimi bağlamında eğitimciler için doğaçlamaya yönelik uygulama ve öneriler. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 2393-2409 Özkeleş, S. (2017). European Conference On Scıence, Art & Culture Bildiri Özetleri Kitabı s.157. Prag. Hal Crook, How To Improvise, Advance Music Hal Crook, Ready, Aim, Improvise, Advance Music Jamey Aebersold, Vol. 22 Favorite Standarts,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||||
[OC] 3 | 4 | ||||||||
[OC] 4 | 5 | ||||||||
[OC] 5 | 5 |