Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ6014 | BESTELEME TEKNİKLERİ-II | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
1. İki sesli ve çok sesli küçük formlu eserler besteleyebilme. 2. İki ve çok sesli küçük formlu eserleri besteleme teknikleri açısından analiz edebilme.
Prof. Sabri YENER
1 | 1. İki sesli küçük formlu eserler besteleyebilir. 2. çok sesli küçük formlu eserler besteleyebilir. 3. İki ve çok sesli küçük formlu eserleri analiz edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
İki ve çok sesli çocuk ve gençlik şarkıları, solo ses, solo saz, koro ve orkestra için iki ve çok sesli küçük formlu eserler besteleme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk müziğinde uyumlu, yarı uyumlu ve uyumsuz aralıklar | ||
2 | Aralıkların çözümleri. | ||
3 | Küçük formlu makamsal ezgilerde iki seslendirme çalışmaları | ||
4 | Küçük formlu makamsal ezgilerde iki seslendirme çalışmaları | ||
5 | iki sesli güzel kompozisyonların incelenmesi. | ||
6 | iki sesli güzel kompozisyonların incelenmesi. | ||
7 | Kanon çalışmaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türk halk çalgılarında yalın çok seslilik. | ||
10 | Türk müziğinde akorlar ve akor bağlanışları. | Halk türkülerini çok seslendirme çalışmaları. | |
11 | Halk türkülerini çok seslendirme çalışmaları. | ||
12 | Küçük formlarda piyano ve piyano eşlikli çalgı eserleri besteleme. | ||
13 | Küçük formlarda piyano ve piyano eşlikli çalgı eserleri besteleme. | ||
14 | Orkestra eserleri besteleme. | ||
15 | Final sınavı |
İlerici, Kemal (1970) Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi. Levent, Necdet, Ezgilerde İki Seslilik Yöntemleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |