Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR6057 | SON DÖNEM OSMANLI AYDINLARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
1839 sonrası Osmanlı fikir hayatının kurumları, aktörleri ve içeriklerini öğretir.
Doç. Dr. Mustafa Emre KILIÇASLAN
1 | Tanzimat ve Islahat Fermanlarının tahlilini yapar. |
2 | Osmanlı matbuatının doğuşu ve yeni kamuoyunun tartışma gündemini kavrar. |
3 | Tiyatro, roman ve hikâye türlerinin fikir hayatıyla bağlantısını tartışır. |
4 | Genç Osmanlıların fikir hayatımızdaki yerini analiz eder. |
5 | Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük cereyanlarının Cumhuriyet'e bıraktığı mirası değerlendirir ve sunar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Genç Osmanlılar, Jön Türkler, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük cereyanları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanzimat öncesi fikir hayatı | ||
2 | Tanzimat ve Islahat Fermanlarının tahlili | ||
3 | Genç Osmanlılar | ||
4 | Namık Kemal | ||
5 | Ali Suavi ve Ziya Paşa | ||
6 | Osmanlı?da tiyatro, hikâye ve romanının gelişimi | ||
7 | Ahmet Mithat Efendi ve muhafazakârlık | ||
8 | Osmanlıcılık | ||
9 | Ara Sıvav (Vize) | ||
10 | Osmanlı Devletin'nde Gayrimüslimler | ||
11 | İslamcılık | ||
12 | Türkçülük ve Ziya Gökalp, Yusuf Akçura | ||
13 | Prens Sabahattin Bey | ||
14 | Liberalizm | ||
15 | Genel Değerlendirme ve tartışma | ||
16 | Final |
Mardin, Ş. (1964). Jön Türklerin Siyasî Fikirleri, Ankara: Türkiye İş Bankası Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 |
[OC] 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 |
[OC] 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 |