GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TAB6033 TAHILLARDA ÇEŞİT KAVRAMI VE AYIRIMI Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, tahıl çeşitlerinin teşhisinde kullanılan ayırt edici özellikleri aktarmaktır.


Prof. Dr. Nuri YILMAZ


1 Bu dersin sonunda öğrenci; tahıllarda çeşit kavramı ve ayrımının genel ilkelerini öğrenecek,
2 Tahıl varyete ve türlerine göre tahılların teşhisinin önemini kavrayacak
3 Buğday tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek,
4 Arpa tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek
5 Yulaf tür ve varyeteri arasındaki morfolojik farklılıkları idrak edecek
6
7
8
9


Yok


Yok


Tahıllarda çeşit kavramı ve ayırımı dersine giriş, tahıllarda çeşit ayrımında kullanılan metotlar aktarılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tahıl çeşitlerinin belirlenmesinin önemi
2 Tahılların varyete ve türleri arasındaki ayırım
3 Tahılların varyete ve türleri arasındaki ayırım (devamı)
4 Tahılların genel yapısı
5 Tahılların genel yapısı
6 Makarnalık ve ekmeklik buğdayın vejetatif özellikleri
7 Makarnalık ve ekmeklik buğdayın generatif özellikleri
8 Ara sınav
9 Arpanın vejetatif özellikleri
10 Arpanın generatiff özellikleri
11 Yulafın vejetatif özellikleri
12 Yulafın generatif özellikleri
13 Tahıl çeşitlerinin teşhisinde uygulanan yöntemler
14 Tahıllarda çeşit teşhisinde ele alınan temel özellikler
15 Dönem projesi sunumları
16 Dönem sonu sınavı

Yilmaz, N. 2012. Tahıllarda Çeşit Kavramı ve Ayırımı. Ders Notları. C. G. Hervey-Murray Dip. Agric., 1980. The Identification of cereal Varieties.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 7 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 183

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11
[OC] 1 4 4 4 4 3 3
[OC] 2 4 4 4 4 3 3
[OC] 3 3 3 3 3 2 2
[OC] 4 3 3 3 3 2 2
[OC] 5 3 3 3 3 2 2
[OC] 6
[OC] 7
[OC] 8
[OC] 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek