Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAB6041 | AROMATİK BİTKİLER | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Aromatik bitkiler tanıtılır • Önemli aromatik bitkilerin bitkisel özellikleri ve yetiştirme teknikleri öğretilir • Bu bitkilere özgü kalite analizlerinin yapılması öğretilir
Yrd. Doç. Dr. Meryem YEŞİL
1 | Tarımsal üretimde aromatik bitkilerin önemini kavrayabilme |
2 | Aromatik bitkilerin Dünya ve Türkiye’deki ekonomik önemini kavrayabilme |
3 | Aromatik bitkilerin yapısal özellikleri hakkında bilgi edinebilme |
4 | Üreticiye aromatik bitki türlerinin önerilmesinde materyal temini-üretim süreci-ekonomik analizlerde bilgi verebilme |
5 | Bölgeler bazında bu bitkilerin üretim potansiyelleri ve pazarlamaları konularında öğrendiklerini uygulamaya aktarabilme |
Yok
Yok
• Aromatik bitkilerin Dünya’da ve Türkiye’de ekonomik önemi • Aromatik bitkilerde drog hazırlama şekilleri • Aromatik bitkilerdeki sekonder maddelerin(uçucu yağlar, tanenler, acı maddeler v.b.) tanımı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi | ||
2 | Aromatik bitkiler hakkında genel bilgi, tarihçesi, önemi ve kullanım alanları | ||
3 | Aromatik bitkilerin Dünya’da ve Türkiye’de ekonomik önemi | ||
4 | Aromatik bitkilerde drog hazırlama şekilleri, Aromatik bitkilerdeki sekonder maddelerin (uçucu yağlar, tanenler, acı maddeler v.b.) tanımı, bitkilerde oluşum bölgeleri, oluşum şekilleri ve lokalize olduğu organlar | ||
5 | Aromatik bitkilerde kalite kriterleri, uçucu yağlar ve özellikleri | ||
6 | Önemli aromatik bitkilerin genel tanıtımı. Lavanta (Lavandula angustifolia)’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | ||
7 | Lavanta (Lavandula angustifolia)’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları, Yağ gülü (Rosa damascena) ’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Yağ gülü (Rosa damascena) ’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları Limon otu (Lippia citridora)’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | ||
10 | Limon otu (Lippia citridora)’nın taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları Yasemin ( Jasminum grandiflorum)’nin taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | ||
11 | Yasemin ( Jasminum grandiflorum)’nin taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları İris (İris germanica) ’nin taksonomisi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | ||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 |
Ceylan, A., Tıbbi Bitkiler –II (Uçucu Yağ Bitkileri), E.Ü., Ziraat Fakültesi Yayını No: 481, Izmir, 1996. Akgül, A., Baharat Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Teknolojisi Derneği, Ankara, 1993. İlisulu, K., İlaç ve Baharat Bitkileri, Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları:1256 Ankara1. 1992 Başer, K.H.C., Guler, N., Essential Oils for Perfumery and Flavours, Proceedings of an International Conference, Istanbul, 1993 Handbook of Herbs and Spices Edited by K.V. Peter Volume: 1 Woodhead Publishing Limited. Cambridge, England 2001. Handbook of Herbs and Spices Edited by K.V. Peter Volume: 2 Woodhead Publishing Limited. Cambridge, England 2004. Handbook of Herbs and Spices Edited by K.V. Peter Volume: 3 Woodhead Publishing Limited. Cambridge, England 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||
[OC] 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
[OC] 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
[OC] 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||
[OC] 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |