| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MAT6066 | EĞRİ MODELLEME | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yaygın olarak kullanılan eğri modellerinin incelenmesi.
Yrd. Doç. Dr.Mehmet Korkmaz
| 1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:: Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. |
Yok
Yok
Doğrusal olmayan dağılımların matematik denklemlerinin incelenmesi, eğri modellemede dikkat edilecek hususlar, model karşılaştırmada kullanılacak kriterlerin belirlenmesi, veri setlerinin paket programlarıyla modellenmesi ve parametre tahminleri.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Modellere Giriş | ||
| 2 | Modellerin incelenmesi | ||
| 3 | Noktasal dağılımların incelenmesi ve modellerin belirlenmesi | ||
| 4 | İstatistik paket programlarında ilgili kodların kullanımı ve parametre tahmini | ||
| 5 | Uygulamalar | ||
| 6 | Hata terimlerinin elde edilmesi ve grafiksel gösterim | ||
| 7 | Büyüme eğrileri | ||
| 8 | Uygulamalar | ||
| 9 | Arasınav | ||
| 10 | Laktasyon eğrileri | ||
| 11 | Gaz üretim eğrileri | ||
| 12 | Uygulamalar | ||
| 13 | Aykırı gözlemlerin belirlenmesi | ||
| 14 | Modellerin uyum iyiliğinin belirlenmesi | ||
| 15 | Uygulamalar | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Stander, Y. S. 2005. Yield Curve Modeling, Palgrave Macmillan, New York.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 3 | 2 | 6 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Problem Çözümü | 16 | 2 | 32 |
| Alan Çalışması | 16 | 2 | 32 |
| Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |