Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTM6114-24 | SU KİRLİLİĞİNDE BALIK BİYODENEYLERİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; su kirliliği hakkında farkındalığın oluşmasını, su kirliliğine sebep olan maddeleri tanımayı, su kirliliğinin değerlendirilmesinde kullanılan deney hayvanlarını ve yasal durumlarını öğrenmeyi, deney düzeneklerinin kurulumu ve izlenmesi hakkında bilgi sahibi olmayı, deney sonuçlarını doğru bir şekilde değerlendirmeyi sağlamaktır.
Doç. Dr. Seda KONTAŞ YALÇINKAYA
1 | Biyodeneylerde faydalanılan deney organizmalarını tanır. |
2 | Biyodeneylerin yürütülmesi, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriği, su kirliliği, kirlilik etkenleri, deney organizmaları ve yasal durumları, farklı sucul organizmalarla yapılan biyodeneylerin kurulum ve izleme basamakları, deney sonuçların değerlendirilmesi hakkında bilgilerden oluşmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Su kirliliğinin tanımı, sonuçları ve tespiti | ||
2 | Zehir etkisi, parametresi ve faktörler | ||
3 | Biyodeney | Bioassay | Biyodeney |
4 | Deneylerin sınıflandırılması, organizmalar | ||
5 | Deney organizmaları (Mikroorganizma-Bitki) | ||
6 | Deney organizmaları (Omurgasız hayvanlar) | ||
7 | Deney organizmaları (Balıklar) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Deney organizmaları (Akvaryum balıkları) | Deney organizmaları (Akvaryum balıkları) | |
10 | Deney malzemeleri, su kalitesi, çözeltiler | Deney malzemeleri, su kalitesi, çözeltiler | |
11 | Deneyler ve izlenmesi | Deneyler ve izlenmesi | Deneyler ve izlenmesi |
12 | Bulgular, kabulü ve hesaplamalar | Bulgular, kabulü ve hesaplamalar | |
13 | Balık biyodeneyleri ve yasal durum | ||
14 | Bilimsel yayınlar-bazı biyodeney örnekleri | ||
15 | Bilimsel yayınlar-bazı biyodeney örnekleri | ||
16 | Final sınavı |
Kontaş Yalçınkaya, 2023. Balık Biyodeneyleri ders notları. Göksu, M.Z.L., 2018. Su Kirliliğinde Biyodeneyler (Balık Biyodeneyleri), Akademisyen Kitabevi. İlave Kaynak Wells, P.G., 2009. Aquatic Toxicology: Concepts, Practice, New Directions. DOI: 10.1002/9780470744307.gat092
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 172 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |