Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTM6024-16 | BÜTÜNLEŞİK KIYI YÖNETİMİ | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı kıyısal alanlar ve denizlerin fiziksel ve ekolojik özelliklerini sunmak, kıyı alanları üzerindeki baskıları detaylı bir şekilde anlatmak ve sürdürülebilirlik ve bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) kavramlarına açıklık getirmektir.
Prof. Dr. İsmet Balık
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; kıyısal alanlar ve denizlerin fiziksel ve ekolojik özelliklerini öğreneceklerdir. |
2 | Öğrenciler kıyısal alanları etkileyen doğal süreçleri öğreneceklerdir. |
3 | Öğrenciler kıyı alanları üzerindeki insan kaynaklı baskıları ve bu alanları tehdit eden çevresel sorunları öğreneceklerdir. |
4 | Öğrenciler sürdürülebilirlik ve bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) kavramlarını Türkiye özelinde çalışacaklardır. |
Yok
Yok
Kıyı alanının tanımı ve fiziksel ve ekolojik özellikleri, kıyısal arazi biçimleri, okyanus ve küresel iklim, kıyısal süreçler, kıyı yapıları, kıyı alanları üzerindeki baskılar, kıyısal kirlenme, sürdürülebilirlik, bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) ve Türkiyede BKAY.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kıyı Alanları ve bilimsel tanımları | ||
2 | Kıyı alanları ve kıyısal arazi biçimleri tanımı – Kıyısal arazi çevresi; falez; kumsal; kumullar | Kıyı alanları ve kıyısal arazi biçimleri tanımı – Kıyısal arazi çevresi; falez; kumsal; kumullar | |
3 | Kıyısal arazi biçimleri – Çatal ağzı ve nehir ağzı; dalyanlar; tuzlalar; resifler; insan etkileri | Kıyısal arazi biçimleri – Çatal ağzı ve nehir ağzı; dalyanlar; tuzlalar; resifler; insan etkileri | |
4 | Kıyısal süreçler – Dalgalar | Kıyısal süreçler – Dalgalar | |
5 | Kıyısal süreçler – Akıntılar; kıyısal süreçlerin kıyı üzerindeki etkileri | ||
6 | Kıyı Yapıları – Kıyı koruma yapıları; yanaşma yapıları | Kıyı Yapıları – Kıyı koruma yapıları; yanaşma yapıları | |
7 | Okyanus ve küresel iklim – Okyanus tabanı; tuzlu su ve okyanus canlıları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İklim değişikliği ve deniz seviyesi yükselmesi – İklim sistemi; iklim sistemi üzerindeki insan etkisi; küresel ısınma; deniz seviyesi yükselmesi | ||
10 | Kıyı üzerindeki baskılar ve kıyısal kirlenme – Su döngüsü; yüzey ve yeraltı suyu; su kalitesi ve katı atık | ||
11 | Kıyısal alanların sürdürülebilir gelişimi | ||
12 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) –Tanım ve tarihçe | ||
13 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Kapasite artırımı ve araçlar | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Kapasite artırımı ve araçlar | |
14 | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Günümüz ve gelecek; örnek çalışmalar | Bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) – Günümüz ve gelecek; örnek çalışmalar | |
15 | Türkiye’nin Kıyı alanları Türkiye’de bütünleşik kıyı alanları yönetimi (BKAY) Planları | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Kamphuis, J.W., 2010. Introduction to Coastal Engineering and Management, Advanced Series on Ocean Engineering, Vol.30, 2nd Edition, World Scientific Press. Tarbuck, E.J. and Lutgens, F.K., 2003. Earth Science, Prentice Hall. French, P.W., 2001. Coastal Defences, Routledge, Taylor and Francis Group. Carter, R.W.G., 1988. Coastal Environments, Academic Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 3 | 4 | 12 |
Soru-Yanıt | 3 | 4 | 12 |
Gözlem | 4 | 4 | 16 |
Alan Gezisi | 4 | 4 | 16 |
Alan Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 4 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |