| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BTM6087 | DENİZ JEOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Deniz Jeolojisi dersinin amacı, okyanus tabanını öğrenmek ve okyanusların yapısı ve nasıl oluştuğu ve hangi süreçlerin bu alanları meydana getirdiğini anlamak.
Department Lecturer
| 1 | Denizel sedimentleri sınıflandırmak, okyanuslardaki yayılımını açıklamak |
| 2 | Farklı çökelme ortamlarında meydana gelen sedimanter süreçleri tanımlamak |
Yok
Yok
Derin denizel fiziksel süreçler, çökelme ortamları ve levha tektoniğini anlamak ve veri analizi ve yorumlaması ile ilgili beceri kazandırmak
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Deniz jeolojisine giriş | ||
| 2 | Deniz tabanı volkanik süreçler | ||
| 3 | Okyanusal kabuğun yapısı | ||
| 4 | Faylanma ve tektonik | ||
| 5 | Okyanus-kara etkileşimi | ||
| 6 | Dünyanın litosferi: oluşumu ve evrimi | ||
| 7 | Sismoloji: depremler ve yeryüzü görüntüleme | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Jeolojik zaman (jeokronoloji ve radyoaktivite) | ||
| 10 | Okyanus ortası sırtlar | ||
| 11 | Okyanus adaları | ||
| 12 | Kıtasal kenarlar: sedimentoloji ve seküans stratigrafi | ||
| 13 | Paleo-oşinografik arşivler: sedimentler ve mercanlar | ||
| 14 | Kuvaterner öncesi kayıtlar: uzun dönem soğuma-kısa dönem olaylar | ||
| 15 | Kuvaterner kayıtları: buzul döngüleri-Ani iklim değişimleri | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Edmond A. Mathez and James D. Webster.,2004. The Earth Machine, Science of a Dynamic Planet. 335 page. John Imbrie and Katherine Palmer Imbrie. Ice Ages, solving the mystery, 1979, 224 page. Alverson, Keith D.; Bradley, Raymond; Pedersen, Thomas F., 2003. Paleoclimate, Global Change and the Future.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Alan Gezisi | 10 | 3 | 30 |
| Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 182 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
| [OC] 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| [OC] 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |