| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BTM6007-13 | PARAKETA İLE AVCILIK | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Paraketa balıkçılığını öğretmektir.
Doç.Dr. Mehmet AYDIN
| 1 | Paraketaları ve balıkçılığını detayları ile bilir |
Yok
Yok
Paraketa avcılığının önemi, kullanılan paraketa tipleri, türlere ve derinliklere göre uygulanan modeller, yeni modellerin geliştirilmesi, doğal stoklar üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri, bu konuda yapılan araştırmalar.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar ve ekipman tanıtımı | ||
| 2 | Paraketa ile avcılığın sektördeki yeri | ||
| 3 | Yüzey paraketaları | ||
| 4 | Dip paraketalar | ||
| 5 | Orta su paraketaları | ||
| 6 | İnce ve kalın paraketa | ||
| 7 | Büyük paraketa takımları ve ekipmanları | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Orkinos paraketaları | ||
| 10 | Paraketaların balıkçılığa etkisi | ||
| 11 | Paraketalarda seçicilik | ||
| 12 | Paraketalarda discard ve bycatch oranları | ||
| 13 | Paraketaların deniz memelilerine ile etkileşimi | ||
| 14 | Paraketaların deniz kuşları ile etkileşimi | ||
| 15 | Paraketaların deniz kaplumbağaları ile etkileşimi | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
1. Anonymous, 1993. Longline Fishing. FAO Training Series, No: 22, Roma 2 FAO, 1972. Catalogue of fishing gear Designee.Fishing News Books Ltd. Farnham. Surrey, England 160p. 3 Brandt, A. V., 1984. Fish catching methods of the word. Fishing News Book Ltd., Third Edition, England.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
| [OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |