Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTM6007-13 | PARAKETA İLE AVCILIK | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Paraketa balıkçılığını öğretmektir.
Doç.Dr. Mehmet AYDIN
1 | Paraketaları ve balıkçılığını detayları ile bilir |
Yok
Yok
Paraketa avcılığının önemi, kullanılan paraketa tipleri, türlere ve derinliklere göre uygulanan modeller, yeni modellerin geliştirilmesi, doğal stoklar üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri, bu konuda yapılan araştırmalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve ekipman tanıtımı | ||
2 | Paraketa ile avcılığın sektördeki yeri | ||
3 | Yüzey paraketaları | ||
4 | Dip paraketalar | ||
5 | Orta su paraketaları | ||
6 | İnce ve kalın paraketa | ||
7 | Büyük paraketa takımları ve ekipmanları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Orkinos paraketaları | ||
10 | Paraketaların balıkçılığa etkisi | ||
11 | Paraketalarda seçicilik | ||
12 | Paraketalarda discard ve bycatch oranları | ||
13 | Paraketaların deniz memelilerine ile etkileşimi | ||
14 | Paraketaların deniz kuşları ile etkileşimi | ||
15 | Paraketaların deniz kaplumbağaları ile etkileşimi | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Anonymous, 1993. Longline Fishing. FAO Training Series, No: 22, Roma 2 FAO, 1972. Catalogue of fishing gear Designee.Fishing News Books Ltd. Farnham. Surrey, England 160p. 3 Brandt, A. V., 1984. Fish catching methods of the word. Fishing News Book Ltd., Third Edition, England.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |