Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTM6049 | NESLİ TEHLİKE ALTINDAKİ TÜRLER VE KORUMA STATÜLERİ | Ders | 1 | 2 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı Dünya denizlerinde ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan deniz memelileri (yunuslar, balinalar ve foklar) ve yarı-sucul memeliler (su samuru-Lutra lutra) hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Bölüm Öğretim Üyeleri
1 | Nesli tehlike altında olan tür kavramını bilir. |
2 | Uluslar arası ve ulusal anlaşmalar ve mevzuat konusunda bilgi sahibidir. |
3 | Türkiye’de yaşayan nesli tehlike altındaki denizel türleri bilir. |
Yok
Yok
Nesli tehlike altındaki türler kavramı, dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler, bu türlerin biyolojisi ve ekolojisi, türün yaşama şansını tehdit eden faktörler, Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu, Uluslar arası eşgüdüm, bilimsel araştırma yöntemleri, yaşam alanlarının korunması, eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi, kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları, rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular, ulusal ve uluslar arası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar, Türkiye’deki durum değerlendirmeleri, bazı önemli örnekler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve konunun önemi Nesli tehlike altındaki türler kavramı | ||
2 | Dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler | ||
3 | Türkiye’de bulunan türlerin biyolojisi ve ekolojisi | ||
4 | Türün yaşama şansını tehdit eden faktörler | ||
5 | Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu | ||
6 | Uluslararası eşgüdüm ve düzenleme çalışmaları | ||
7 | Bilimsel araştırma yöntemleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yaşam alanlarının korunması | ||
10 | Eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi | ||
11 | Kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları | ||
12 | Rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular | ||
13 | Ulusal ve Uluslararası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar | ||
14 | Türkiye’deki durum değerlendirmeleri | ||
15 | Bazı önemli örnekler | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Wilson, Cole, Nichols Rudran and Foster, 19956, Smithsonian Institute, Measuring and Monitoring Biological Diversity, Standard Methods for Mammals, USA Werner, W., Allen H. Benton, 1968, Manual of Field Biology and Ecology, Burgess publishing company, Minneapolis, USA. Cousteau, j., The Ocean World, 1992, USA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Seminer | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |