Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BTM6043 | DNA MARKIR TEKNOLOJİSİ: BALIKÇILIK VE AKUAKÜLTÜR UYGULAMALARI | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tür içi, populasyonlar içi ve populasyonlar arası genetik varyasyonun belirlenmesi, doğal stok yapılarının analizi, kültür balıkçılığı, taksonomi ve sistematik çalışmalarda ve ayrıca yok olmakta olan türlerin genetikleri, genetik farklılık üzerine kirlenmenin ve balıkçılığın etkisi ve bir ortama sonradan sokulan türlerin genetikleri üzerine çalışmalar da kullanılan genetik markırlarların temel kavram ve prensiplerinin verilmesi.
Prof. Dr. Yılmaz ÇİFTCİ
1 | Genetik markırların Balıkçılık ve Aquakültürde gelişimini hakkında bilgi sahibidir. |
2 | DNA markır tipleri ve kullanım alanlarını bilmektedir |
3 | |
4 | |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC), Alloenzim markırlar, Mitokondriyal DNA markırları, Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP), Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD), Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP), Mini ve Mikrosatellitler, Tek nükleotit polimorfizmi (SNP), Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs) ve Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları | ||
2 | Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC) | ||
3 | Alloenzim markırlar | ||
4 | Mitokondriyal DNA markırları | ||
5 | Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP) | ||
6 | Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD) | ||
7 | Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Mini ve Mikrosatellitler | ||
10 | Mini ve Mikrosatellitler | ||
11 | Tek nükleotit polimorfizmi (SNP) | ||
12 | Mikroarray | ||
13 | Mikroarray | ||
14 | Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs). | ||
15 | DNA Marker Yöntemlerinin karşılaştırılması | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Çiftci, Y. Ders Notları (basılmamış) 2. Liu, Z. 2007. Aquaculture Genome Technologies. Blackwell Science Ltd., Oxford, 551s.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||
[OC] 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||
[OC] 3 | ||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||
[OC] 5 |