GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BTM6037 KARİDES VE MİDYE YETİŞTİRİCİLİĞİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kabuklu ve eklembacaklılardan olan karides ve midyelerin kültür yapılmış olan türlerinin üretim tekniklerini anlatmaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Serkan SAYGUN


1 Karideslerin biyolojisini öğrenir, yetiştiriciliğini ve pazarlamasını yapabilir
2 Midyelerin biyolojisini öğrenir, yetiştiriciliğini ve pazarlamasını yapabilir
3 Karides ve midyelerin üretiminde yaşanan problemler üzerine bilimsel araştırmalar yapabilir.
4 Crustacea ve Bivalvialarla ilgili konularda bilgi sahibi olur

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öncelikle ülkemiz karasularında yaşayan ve dünyada üretimi yapılan başta kuruma karidesleri ve mavi midye ile kara midyenin yetiştiricilik teknikleri: 1- Karideslerde anaç temini, suni veya doğal yumurtlatma teknikleri, yumurtaların bakımı, yavru karideslerin beslenmesi, semirtilmesi, hastalıkları ve pazarlanması vb. konular 2- Midyelerde spat toplama, semirtme, işleme ve pazarlama vb. yetiştiricilik konuları ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Karideslerin Biyolojisi: Türkiye’nin ekonomik olan türleri
2 Karides yetiştiriciliği: Kuluçkahane üniteleri ve işlevleri
3 Kuluçka aşaması: Damızlık bakımı, anaç olgunlaştırma işlemi, yumurtlatma Yumurta bakımı
4 Larva yetiştiriciliği: Larva dönemleri, Larva belseme, postlarva hasadı, Larval hastalıklar
5 Canlı yem ünitesi ve üretimi
6 Karideslerde ön-semirtme ve semirtme
7 Tatlı su karidesinin biyolojisi yetiştiriciliğine genel bakış
8 Ara Sınav
9 Midyelerin biyolojisi ve genel dağılış alanları, çevre istekleri
10 Yetiştiricilik sitemleri; Zeminde yetiştiricilik
11 Kazıklarda Yetiştiricilik ve sabit sitemlerden sarkıtılan iplerde yetiştiricilik
12 Sal Sitemi ve Longline sistemlerde midye yetiştiriciliği
13 Uzun halat ve kıyı ötesi U.H. sistemlerinde midye üretimi
14 Midyelerin hasatı ve depurasyon
15 Midyelerin işlenmesi, pazarlaması ve tüketimi, sektördeki avantaj ve dezavantajlar
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Kumlu,M., 2001. Karides, İstakoz ve Midye Yetiştiriciliği. Çukurova Üniv., Su Ürünleri Fak. Yayınları No. 6., 305s, Adana, Türkiye. Alpbaz, A.G., 1993. Kabuklu ve Eklem Bacaklılar Yetiştiriciliği. Ege Üniv., Su Ürünleri Fak. Yayınları, No. 26, 317s, İzmir, Türkiye. İlave Kaynak Kungvankij, P. at all., 1985. Shrimp hatchery design, operation and management. Training manual. FAO Fisheries Report. 95p. Rome, Italy. Van Wyk, P. at all., 1999. Farming Marine Shrimp in Recicrculating Freshwater Systems. Filorida Dep.Agric. and Con. Serv. Division of Aquaculture. Cont. No. 495, 220p. Filorida, USA. New, M.B., & Valenti, W.C., 2000. Freshwater Prawn Culture: The farming of Macrobrachium rosenbergii. Blackwell Science Ltd, USA, 466p. New, M.B., 2002. Farming freshwater prawns: A manual for the culture of the giant river prawn (Macrobrachium rosenbergii). Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, 215p. Sarkis, S., 2007. Installation and operation of a modular bivalve hatchery. FAO Fisheries Technical Paper 492. 173p. Rome, Italy. Helm, M.M. and N.Bourne, 2004. Hatchery culture of bivalves. FAO Fisheries Technical Paper 471, 177p. Rome, Italy. Avnimelech, Y., De-Schryver, P., Emmereciano, M., Kuhn, D., Ray, A. & Taw, N., 2014. Biofloc Technology A Practical Guide Book, Third Edition. WAS book, 268p. Felix, S. & M. Menaga, 2022. Applied Aquaculture Biofloc Technology. CRC Press, Oxon, UK. Narendra Publishing House Delhi, Indıa. 222p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 10 3 30
Rapor Hazırlama 6 4 24
Rapor Sunma 6 1 6
Proje Hazırlama 6 4 24
Proje Sunma 6 3 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 184

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 3 3 3 5 5 3 5 3 3 3 2
[OC] 2 5 3 3 3 5 5 3 5 3 3 3 2
[OC] 3 5 3 4 3 5 5 3 5 3 3 3 2
[OC] 4 5 3 3 3 5 5 3 5 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek