GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BAH6049 ASMA BİYOLOJİSİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


• Asmanın taksonomisi, vegetatif ve generatif organların büyümesi ve gelişmesi, asmanın döllenme biyolojisi, meyve tutumu ve gelişimi konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak


Prof. Dr. Hatice BİLİR EKBİÇ


1 Asmanın kökeni ve taksonomisini bilir
2 Asmanın vegetatif ve generatif organlarını bilir
3 Asmalarda döllenme biyolojisini bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Asmanın kökeni ve taksonomisi • Asmanın vejetatif organları • Asmanın generatif organları • Asmalarda döllenme biyolojisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Asmanın Kökeni ve Taksonomisi
2 Asmanın Vegetatif Organları (Kök sistemi ve yapısal özellikleri)
3 Asmanın Vegetatif Organları (Sürgün sistemi ve yapısal özellikleri)
4 Asmanın Generatif Organları (Çiçek sistemi ve yapısal özellikleri)
5 Asmanın Generatif Organları (Meyve sistemi ve yapısal özellikleri)
6 Asmanın Generatif Organları (Tohum sistemi ve yapısal özellikleri
7 Asmalarda Döllenme Biyolojisi Floral Gelişme Devresi
8 Arasınav
9 Cinsiyetin Oluşumu
10 Reproduktif Anatomi
11 Tozlanma ve Döllenme Oluşumu
12 Tozlanma ve Döllenme Oluşumu
13 Tohum oluşumu ve gelişimi
14 Meyve Tutumu
15 Meyve Tutumu
16 Dönem sonu sınavı

Ağaoğlu, Sabit. 1999; Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık (Asma Biyolojisi), Ankara Konuyla ilgili ulusal ya da uluslar arası sempozyumlarda sunulan bildiriler Çelik, S., 1998. Bağcılık. Anadolu Matbaa Ambalaş San. ve Tic. Ltd.Şti., 425 s., Tekirdağ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 17 68
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 15 60
Toplam İş Yükü (saat) 202

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 4 3 4 4 3 3
[OC] 2 4 3 4 4 3 3
[OC] 3 4 3 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek