GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BAH6009 MEYVE POMOLOJİSİ (ÇEŞİT BİLİM) Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Meyvecilikte çeşit bilimi ile ilgili terimleri, değerlendirme kriterlerini, türlerin adlandırılmasını, gruplandırılmasını ve analizlerin yapılmasını öğretmek



1 Meyvecilikte çeşit biliminin amacını, önemini ve tanımlarını bilir
2 Önemli standart ve mahalli meyve tür ve çeşitlerini bilir
3 Meyve türlerine göre pomolojik sınıflandırma ve tanımlamayı bilir


Yok


Yok


• Türkiye meyveciliğinin genel durumu, • Çeşit biliminin amacı ve önemi, • Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları, • Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz, • Önemli meyve türlerinin adlandırılması, • Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türkiye meyveciliğinin genel durumu
2 Türkiye meyveciliğinin genel durumu
3 Çeşit biliminin amacı ve önemi
4 Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları
5 Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları
6 Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz
7 Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz
8 Ara Sınav
9 Önemli meyve türlerinin adlandırılması
10 Önemli meyve türlerinin adlandırılması
11 Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
12 Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
13 Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
14 Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
15 Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
16 Dönem Sonu Sınavı

Ders notları Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p. Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s. Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p. Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2005. Ilıman İklim Meyve Türleri: Yumuşak Çekirdekli Meyveler. Cilt-II, EÜZF Yayınları No: 556, 200 s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 8 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 8 32
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 3 3 3 3 4
[OC] 2 5 3 3 4 3 4
[OC] 3 5 3 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek