GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE6100 MODERN GÜNEY AZERBAYCAN EDEBİYATI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çağdaş Güney Azerbaycan edebiyatının teşekkülü, dönemleri ve temsilcileri hakkında bilgi sahibi olmak.


Dr. Öğr. Ü. Salih Okumuş


1 Son dönem Azerbaycan tarihi ve Güney Azerbaycan meselesi hakkında bilgi sahibi olma
2 2 Modern Güney Azerbaycan edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma To have knowledge about modern South Azerbaijani literature
3 Modernleşme ve Matbuat hareketlerinin sonucunu görebilme
4 Çağdaş Güney Azerbaycan edebiyatının önemli temsilcileri ile metinlerini tanıma ve anlayabilme
5 İlgili Şahsiyet ve metinleri Anadolu sahası ile karşılaştırabilme
6 Güney Azerbaycan Edebiyatının kaynaklarından yararlanabilme.

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


Çağdaş Güney Azerbaycan edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanıyarak, bu alandaki temel metinlerin analizi ve Anadolu sahası ile mukayese edilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Dersin önemi, kapsamı ve kaynak bilgisi.
2 XIX. Yüzyıl Azerbaycan Tarihi ve kültürel arka plan XIX. Century Azerbaijan History and cultural background
3 XIX. Yüzyıl Azerbaycan Edebiyatının Genel görünümü
4 Güney Azerbaycan Edebiyatı (İran’da Türk edebiyatı, genel bilgiler)
5 Meşrutiyet Devri G.Azerbaycan edebiyatı (1828-1920)
6 Azerbaycan’daki yenileşme hareketleri ve Güney’e tesirleri
7 Matbuat hareketleri: Ekinci Gazetesi ve Hasan Bey Zerdabi
8 Ahundzade Mektebinin tesirleri ve önemli şahsiyetler: Talibov, Marağayi, Tebrizî, Ruşdiyye, Mö’cüz ve Ganizâde
9 Ara Sınav
10 Pehlevi Dönemi Güney Azerbaycan edebiyatı (1920-1978)
11 Tarihsel süreç ve kültürel arka plan: İkinci dünya savaşı, Rusların Tebriz’i işgali
12 Molla Nasreddin gazetesinin Tebriz’e taşınması ve edebiyat cemiyetleri
13 Modernleşme hareketleri ve yeni neslin ortaya çıkışı: Şehriyar, Sahir, Sehend, Cevat Heyet.
14 Muasır Güney Azerbaycan Edebiyatı (1979- ): Tarihsel Süreç ve Kültürel Arka plan: Şah rejiminin sonu ve Humeyni’nin İran’a dönüşü
15 Kısmi Serbestlik ve edebiyatta yeni gelişmeler Şiirde yeni Arayışlar ve Farsça yazabilen yeni nesil: Savalan, Düzgün, Elçin, Refref, Taşkın.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Kafkasyalı, Ali, (2002), “İran Türk Edebiyatı Antolojisi”, Atatürk Üniversitesi Yayınları, c. 3-6, Erzurum. Heyet, Cevat, (1990), “Azerbaycan Edebiyatı Tarihine Bir Bakış”, c.2, Tahran. Okumuş, Salih, (2007) “Modern Güney Azerbaycan Edebiyatı”, 38. Uluslararası Asya ve Afrika Çalışmaları Kongresi (İCANAS) Atatürk Kültür, Dil ve Yüksek Kurumu, Ankara 2007. Biraun, Eduard, ( ), “Tarih-i Matbuat ve Edebiyat-ı İran (Devr-iMeşrutiyet)”, C.2, Tahran Uzun, Enver, (2000), “100 Güney Azerbaycan Şiiri”, Trabzon. Rüstemova, Solmaz, (1993), “Azerbaycan Devri Matbuatı” (1875-1990), Bakû. Akpınar, Yavuz, (1994), “Azeri Edebiyatı Araştırmaları”, Dergâh Yayınları, İstanbul. Alikızı, Elmas, (1998), “Güney Azerbaycan Edebiyatı”, Baku. Kanar, Mehmet, (1999), “Çağdaş İran Edebiyatının Doğuşu ve Gelişimi”, İstanbul. Yücel, İbrahim, (1988), “Azerbaycan’da Fikir Hayatı ve Basın”, İstanbul. Okumuş, Salih, (2002), “Modern Azerbaycan Edebiyatı”, Türkler Ansiklopedisi, Yeni Türkiye Yayınları, C.19, Ankara. Okumuş, Salih, (1999), “Çağdaş Azerbaycan Şairi Memmed Araz (Hayatı, Sanatı ve Eserleri)”, Diyanet yayınları Ankara 2010 Rüstemova, Solmaz, (1993), “Azerbaycan Devri Matbuatı” (1875-1990), Bakû. Atatürk kültür Merkezi, (2004), “Türk Dünyası Edebiyatı Tarihi”, AKM Yayınları, c. 6, Ankara. Özkan, Dr. Nevzat, Türk Dünyası. Nüfus, Sosyal Yapı, Dil Edebiyatı, Kayseri, Geçit Yayınları, 1997 VIII+416 s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Makale Yazma 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 5 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 141

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 4
[OC] 2 5
[OC] 3 5
[OC] 4
[OC] 5
[OC] 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek