GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE6089 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA METİN ŞEHRİ METODLARI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Şerh kavramı ve usûlleri, klasik Türk edebiyatı metin şerhi sahasında yazılan eserler ve bunların şekil ve içerik özellikleri; şerh tarzları, bu tarzlar arasındaki benzer ve farklı yönler, aynı metinler üzerinde yapılmış şerhler arasındaki farklılıklar ve bunların ortaya çıkış sebepleri, şerhlerin edebiyat araştırmalarına katkılarını kavratmak.


PROF. DR. ABDULLAH EREN


1 Şerh kavramını ve klasik Türk edebiyatında şerh usullerini öğrenir
2 Klasik Türk edebiyatında şerh geleneğini kavrar
3 Klasik Türk edebiyatı metinlerini şerh edebilir

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Şerh kavramı ve usûlleri, klasik Türk edebiyatı metin şerhi sahasında yazılan eserler ve bunların şekil ve içerik özellikleri; şerh tarzları, bu tarzlar arasındaki benzer ve farklı yönler, aynı metinler üzerinde yapılmış şerhler arasındaki farklılıklar ve bunların ortaya çıkış sebepleri, şerhlerin edebiyat araştırmalarına katkıları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Şerh kavramı
2 Şerh usulleri ve şerhlerin sınıflandırılması
3 Şerh usulleri ve şerhlerin sınıflandırılması
4 Şerh usulleri ve şerhlerin sınıflandırılması
5 Şerh türündeki eserler
6 Şerh türündeki eserler
7 Şerh türündeki eserler
8 Ara sınav
9 Şerh üslupları
10 Şerh üslupları
11 Metin şerhlerinin sistematik yapısı
12 Metin şerhlerinin sistematik yapısı
13 Metin şerhlerinin sistematik yapısı
14 Metin şerhi çalışmaları
15 Metin şerhi çalışmaları
16 Final sınavı

1-Cara de Vaux, “Şerh”, İslam ansiklopedisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, c.11, s.429. 2-Muhammet Nur Doğan, “Metin Şerhi Üzerine”, Osmanlı Divan Şiiri Üzerine Metinler, Hzr. Mehmet Kalpaklı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1999. 3-Tunca Kortantamer, “Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi”, I. Eski Türk Edebiyatı Kollogyumu’nda Sunulan Tebliğ, Ocak 1992. 4-Dursun Ali Tökel, “Divan Şiirine Modern Metin Çözümleme Yöntemlerinden Bakmak”, Turkish Studies/ Türkoloji Araştırmaları, Volume 2/3, Summer 2007, s.535-555. 5-Cem Dilçin, “ Fuzuli’nin Bir Gazelinin Şerhi ve Yapısal Yönden İncelenmesi”, Türkoloji Dergisi, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayını, c.9, Ankara 1991, s. 43-98. 6-Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul 1988. 7-Rene Wellek- Austin Varren, Edebiyat Teorisi, Çev. Ömer Faruk Huyugüzel, Akademi Kitabevi, İzmir 1993. 8-Ali Nihat Tarlan, Şeyhi Divanı’nı Tetkik, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1964. 9-Ali Nihat Tarlan, Fuzuli Divanı Şerhi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1985.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 4 12
14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 149

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek