Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE6083 | ANLAM BİLİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sözlüksel birimlerin anlamı üzerinde durmak ve bu sözlüksel birimlerin cümlede diğer birimlerle ilişkisini belirlemek
DOÇ. DR. HÜSEYİN YILDIZ
1 | Temel anlam bilimi kavramlarını bilir |
2 | Anlam bilimin çalışma alanlarını bilir. |
3 | Sözlüksel anlamsal ilişkileri ve anlam değişimlerini bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Anlam bilimi alanları, sözlüksel-anlam bilimsel ilişkiler, çok anlamlılık ve anlam değişimleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Anlam bilimin temel kavram ve terimleri | ||
2 | Göstergebilimsel bir sistem olarak dil | ||
3 | Mantıksal anlam bilimi | ||
4 | Yapısal Anlam Bilimi | ||
5 | Sözlüksel Anlam Bilimi | ||
6 | Kavramlaştırma | ||
7 | Kavram ve kavram alanı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Anlam türleri | ||
10 | Aktarmalar | ||
11 | Metofor | ||
12 | Anlam Değişmeleri | ||
13 | Anlam İlişkileri | ||
14 | Eş anlamlılık, alt anlamlılık, eş adlılık | ||
15 | Çok anlamlılık | ||
16 | Final Sınavı |
AKSAN, Doğan. 2006. Anlambilim (Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi ), Ankara: Engin Yayın evi. AKSAN, Doğan. 1998. Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, cilt 2, Ankara: Türk Dil Kurumu Yay. CRUSE, David A, 1987. Lexical Semantics, Cambridge- New York- New Rochelle- Melbourne- Sydney: Cambridge University Pres. Guıraud. Pierre. 1999. Anlambilim. Multilingual. LYONS, John, 1977. Semantics, Volume 2. London, New York, Melbourne: Cambridge University Press. LEECH, G.1981. Semantics, England, USA: Canada. LYONS,John. 1983.bKuramsal Dilbilime Giriş, Ahmet Kocaman (çev.), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. ULLMANN, Stephen, 1972. Semantics An Introduction to the Science of Meaning, Great Britain: Oxford Basil Blackwell.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 204 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 2 | ||||||
[OC] 2 | 3 | 2 | 4 | ||||
[OC] 3 |