Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE6033 | ARUZ VEZNİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Aruzun tarihçesi, özellikleri ve aruz kalıplarını kavratmak; metin üzerinde kalıp tespit becerisini geliştirmek.
DOÇ. DR. ABDULLAH EREN
1 | Aruz veznini tarihçesi ile birlikte kavrar. |
2 | Aruzla ilgili işlemleri örnekleri ile öğrenir. |
3 | Metinlerdeki aruz kalıplarını kolayca tespit eder ve bu sayede Osmanlı Türkçesine ait metinlerdeki okuma problemlerini azaltır. |
Yok
Yok
Aruzun tarihçesi, özellikleri ve aruz kalıpları ele alınacak; örnek metinler üzerinde kalıp tespit çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve önemi | ||
2 | Aruz kavramı ve aruzun tarihçesi | ||
3 | Aruzla ilgili kavramlar | ||
4 | Aruzla ilgili kavramlar | ||
5 | Aruz cüzleri | ||
6 | Aruz kalıpları | ||
7 | Aruz kalıpları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Aruz kalıbının tespitinde karşılaşılan problemler ve bunların çözümü | ||
10 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
11 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
12 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
13 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
14 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
15 | Metinler üzerinde aruz kalıbı bulma | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
İpekten, H., 2004. Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Dergâh Yay., İstanbul. Doğan, A, 2005. Açıklamalı ve Örnekli Aruz Bilgisi, Akçağ Yay. Ankara. Dilçin, C., 1997. Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK. Tay., Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | ||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
[OC] 3 |