Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE6020 | GENEL DİLBİLİM | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dil bilimin temel ilke ve kavram ve yöntemlerini öğretmek
Doç. Dr. Salim KÜÇÜK
1 | Dil, toplum ve kültür ilişkisini öğrenir. |
2 | Dil bilimin temel ilke, kavram ve yöntemlerini öğrenir. |
3 | Dilbilimin diğer dillere bakış açısını öğrenir. |
Yok
Yok
Dilin tanımı, özellikleri, dillerin kökeni, dil bilim tarihi ve çalışmaları, dil bilimi ve dil bilgisi, dil bilim kuramları, yapısalcılık ve temel kavramları, gösterge bilim ve dil bilimi, gösterge ve gösterge çeşitleri, dil göstergesi ve özellikleri, dil ve iletişim.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dilin tanımı ve özellikleri | ||
2 | Dillerin Kökeni | ||
3 | Dil bilimi tarihi ve çalışmları | ||
4 | Dil bilimi ve dil bilgisi | ||
5 | Dil Bilimi ve Gösterge Bilimi | ||
6 | Gösterge Türleri | ||
7 | Dil göstergesi ve dil göstergesinin özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dil göstergesi ve dil göstergesinin özellikleri | ||
10 | Dil ve İletişim | ||
11 | Dilin işlevleri | ||
12 | Yapısal Dil Bilimi ve Saussure | ||
13 | Yapısal Dil bilimin temel kavramları | ||
14 | Yapısal Dil bilimin temel kavramları | ||
15 | Saussure Sonrası Avrupa Dil Bilimi | ||
16 | Final Sınavı |
1 Toklu, Osman. 2007. Dilbilme Giriş. Akçağ, Ankara 2 Aydın, M., 2007. Dilbilim El Kitabı, 3F Yayınevi, İstanbul. 3 Kıran, Z., Ayşe Kıran, 2002, Dilbilime Giriş, Seçkin, Ankara. 4 Aksan, D., 1995. Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 6 | 4 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | |||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 3 | ||||
[OC] 3 | 2 | 4 |