Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE6011 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ SES BİLGİSİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğrencilere Türkçenin ses bilgisi özelliklerini tartışmaya dayalı olarak kavratmaktır.
Prof. Dr. Salim KÜÇÜK
1 | Genel olarak Türkçenin ses yapısını ve özelliklerini bilir. |
2 | Ünlü ve ünsüzleri tanır ve bilir. |
3 | Ses olaylarını tanır ve bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkiye Türkçesinin ses bilgisi yönünden incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Seslerin oluşumu ve ses organları | ||
2 | Seslerin kullanılışı | ||
3 | Türkiye Türkçesinde sesler | ||
4 | Sesbirimler ve ayırıcı özellikleri | ||
5 | Ses değişimleri | ||
6 | Vurgu, durak, ezgi | ||
7 | Yansıma sözcükler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ünlüler ve sınıflandırılması | ||
10 | Türkiye Türkçesinde ünlülerin özellikleri | ||
11 | Ünlülerin tabloyla gösterilmesi | ||
12 | Türkiye Türkçesinde ünsüzler ve sınıflandırılması | ||
13 | Ünsüzlerin özellikleri | ||
14 | Ünsüzlerin tabloyla gösterilmesi | ||
15 | Türkiye Türkçesinin ses dizimi açısından özellikleri | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Demircan, Ö., 1996. Türkçenin Sesdizimi, Der Yayınları, İstanbul. Aksan, D., Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK Yayınları, Ankara. Ergin, Muharrem, 2010. Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |