| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ÇLG1022024238.1 | ÇALGI (KEMAN)-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencilere en temelinden başlayarak keman çalmanın teknik yönlerini öğretir. Doğru tutuş, yay tekniği, parmak pozisyonları gibi temel yeteneklerin geliştirilmesi sağlanır. Bunlar, öğrencinin enstrümanı doğru ve etkili bir şekilde çalmasını sağlar. Aynı zamanda öğrencinin müzikal yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Doğru entonasyon, ritm, ton kontrolü gibi müzikal özelliklerin kazandırılması hedeflenir. Bunlar, öğrencinin notaları doğru bir şekilde çalmasını ve müziği doğru ifade etmesini sağlar
Dr. Öğr. Üyesi Gonca GÖRSEV KILIÇ
| 1 | Öğrenciler kemanı doğru bir şekilde tutma, yayı kontrol etme, parmak pozisyonlarını doğru kullanma gibi temel teknik becerileri uygular. |
| 2 | Öğrenciler, çaldıkları parçaları kendi özgün yorumlarıyla seslendirir. |
| 3 | Keman edebiyatında yer alan eserleri analiz eder. |
| 4 | Öğrenciler keman üzerinde belirli nüans ve artikülasyonları uygular. |
| 5 | Sahne deneyimi kazanır. |
Birinci Öğretim
ÇALGI (KEMAN)-I
Öğrencilere düzenli olarak sahne performansı fırsatları sunulur. Bu, solo performanslar, orkestra içinde çalma veya küçük gruplarla birlikte performans sergileme gibi farklı ortamlarda deneyim kazanmalarını sağlar.
Bu ders öğrencilere repertuar kazandırarak sahne performanslarını geliştirmeyi içerir. Bu, öğrencilerin müziği daha derinlemesine anlamalarını ve kendi müzikal yorumlarını geliştirmelerini sağlar. Öğrencilere hem teknik hem de müzikal beceriler kazandırarak, onları yetenekli ve ifade dolu bir müzisyen olarak geliştirmekte amacıyla bireysel gereksinimlere göre şekillenmiş ve görsel ve işitsel kaynakların desteğiyle oluşturulmuş bir eğitim planı oluşturulur
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağ ve sol el tekniği için gerekli çalışmalar | ||
| 2 | Gam çalışmaları | ||
| 3 | Seçili eserlerin deşifresi | ||
| 4 | Seçili eserlerin deşifresi | ||
| 5 | Yorum ve stil çalışmaları | ||
| 6 | Yorum ve stil çalışmaları | ||
| 7 | Yorum ve stil çalışmaları | ||
| 8 | Ara sınav hazırlığı | ||
| 9 | Ara sınav | ||
| 10 | Konçerto sonat ve parça üzerinde teknik ve estetik çalışmalar | ||
| 11 | Konçerto sonat ve parça üzerinde teknik ve estetik çalışmalar. | ||
| 12 | Konçerto sonat ve parça üzerinde teknik ve estetik çalışmalar. | ||
| 13 | Konçerto sonat ve parça üzerinde teknik ve estetik çalışmalar. | ||
| 14 | Konçerto sonat ve parça üzerinde teknik ve estetik çalışmalar. | ||
| 15 | Final Sınavı Hazırlığı |
Gam ve arpejlerinin yer alıdığı gam metodları ve egzersiz kitapları Sevcik, Flesch, Hrimaly, Bloch, Dalaysel.Kreutzer, Sitt, Mazas, Seybold, Wohlfart, Rode, Dont gibi etüd kitaplarından seçmeler. Sarasate, Wieniawski, Bloch, Bartok, Schubert, Schumann ve daha birçok bestecinin piyano eşlikli parçaları. Vivaldi, Corelli, Telemann, Haydn, Sitt, Accolay, Rieding, Viexteumps, Viotti, Seitz gibi Barok, Klasik ve Romantik Dönem bestecilerin keman konçertoları.
Konser etkinlikleri
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 250 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
| [OC] 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 |
| [OC] 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 |
| [OC] 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 |
| [OC] 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 1 | ||
| [OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 |