Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SER2012022178 | SERAMİK TASARIMI I | Ders | 2 | 3 | 5.00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencinin temel seramik şekillendirme yöntemlerini ve tasarımın temel ilkelerini kullanarak, kil malzeme ile özgün seramik eserler tasarlaması ve üretmesidir.
Prof. Dr. Funda Altın
1 | Kavramsal bir konuda tasarım yapma becerisine sahip olmak |
2 | Soyut düşünceleri üç boyutlu bir forma yansıtma becerisine sahip olmak |
3 | Düşünceleri ve tasarımları çizime aktarma becerisine sahip olmak |
4 | İki boyutlu eskiz çizimlerini referans alarak üç boyutlu form üretme becerisine sahip olmak |
5 | Farklı tasarımların gerektirdiği farklı seramik şekillendirme tekniklerini öngörme becerisi edinmek |
6 | Farklı tasarımların gerektirdiği farklı seramik şekillendirme tekniklerini uygulama becerisine sahip olmak |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Her dönemin başında belirlenen farklı konu başlıkları üzerinden öğrenciler eskiz çizimleri yapar. Bu eskizler gerekirse artırılır veya bazı tasarımlar üzerinde yoğunlaşılarak bunlar geliştirilir. Nihai ürün tasarımına ulaşıldığında tasarımının kil malzeme ile üretim aşamasına geçilir. Bu aşamada temel şekillendirme yöntemleri kombinasyon halinde ve gerekli aşamalarda kullanılır. Teknik konusunda herhangi bir sınırlama yoktur. Her bir öğrenci tasarımına yönelik bir çalışma planı ve yöntem belirler. Süreç eskizlerin üç boyutlu kil nesneye dönüşmesi ile sonuçlanır. Biri vize diğeri final değerlendirmesi için her dönem iki proje üretilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dönem çalışma planı, önceki dönem işlerinin icelenmesi, soru-cevap | ||
2 | Birinci seramik projenin kavramsal başlığının verilmesi ve konu üstüne beyin fırtınası | ||
3 | Eskiz çizimlerinin değerlendirilmesi | ||
4 | Seçilen eskizlerin üç boyutlu görünümlerinin çizimlere aktarılması | ||
5 | Tasarımların seramiğe uygulanması | ||
6 | Tasarımların seramiğe uygulanması | ||
7 | Tasarımların seramiğe uygulanması | ||
8 | Vize sınavı-projelerin değerlendirilmesi | ||
9 | İkinci seramik projenin kavramsal başlığının verilmesi ve konu üstüne beyin fırtınası | ||
10 | Eskiz çizimlerinin değerlendirilmesi | ||
11 | Seçilen eskizlerin üç boyutlu görünümlerinin çizimlere aktarılması | ||
12 | Tasarımların seramiğe uygulanması | ||
13 | Tasarımların seramiğe uygulanması | ||
14 | Birinci ve ikinci seramik projenin sırlanması | ||
15 | Final sınavı-İkinci projelerin değerlendirilmesi |
Peterson S.&J. (çev. Sevim Çizer). 2012. Seramik Yapıyoruz. Karakalem Kitabevi Yayınları Fraser H. (çev. Zeliha Mete, İlker Özkan). 2010. Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri. Karakalem Kitabevi Yayınları Scott M. 2006. The Potter's Bible: An Essential Illustrated Reference for both Beginner and Advanced Potters (Volume 1). Chartwell Books Cosentino P. 2018. The Encyclopedia of Pottery Techniques: A Unique Visual Directory of Pottery Techniques, with Guidance on How to Use Them. Search Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
4 | 2 | 8 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 |