Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ31720211310 | HORROR FICTION | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders korku kurgusunun temel özelliklerini anlatırken bu türde yazılan edebi örnekleri inceleme özelliği taşır.
Öğr. Gör. Ece Özpınar-Sarı
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, korku kurgusunun temel özelliklerini iyi anlarlar. |
2 | Türe ait edebi eserlerden örnekler verebilirler. |
3 | Korku kurgusuyla ilgili terminolojiyi bilirler. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders, öğrencilere türün çeşitliliğinin temel sorunlarına genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Bram Stoker ve Nathaniel Hawthorne'un gotik romantizminden Shirley Jackson ve Ira Levin'in paranoyak mesellerine ve Stephen King'in gişe rekorları kıran eserlerine kadar inceleniyor.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Korku nedir? Karanlığa uzanmak: Karen Russell, “Orange World”; Stephen King, “N.” (from the collection, Just After Sunset) | ||
2 | Efsanevi, açıklanamaz, imkansız, gerçek: Gotik Barbara Kingsolver'ın mirası, The Poisonwood Bible (Prologue, “Orleanna Price”); Mary Shelley, Frankenstein (Letters 1-4) | ||
3 | Efsanevi, açıklanamaz, imkansız, gerçek: Gotik Barbara Kingsolver'ın mirası, The Poisonwood Bible (Prologue, “Orleanna Price”); Mary Shelley, Frankenstein (Letters 1-4) | ||
4 | Harabe ve Kayıt: gotik mirasın mirası; Carmen Maria Machado, “Descent” | ||
5 | Esrarengiz, acayip, tuhaf, rahatsız edici, kapalı: kesinliği reddeden Guy de Maupassant, “The Hand”; Franz Kafka, “The Cares of a Family Man”; Leyna Krow, “Sinkhole” | ||
6 | Esrarengiz, acayip, tuhaf, rahatsız edici, kapalı: kesinliği reddeden Guy de Maupassant, “The Hand”; Franz Kafka, “The Cares of a Family Man”; Leyna Krow, “Sinkhole” | ||
7 | Sahiplik, mülkiyet, sebat, geçmiş: Paul Tremblay, “A Haunted House is a Wheel Upon Which Some are Broken”; Emily Carroll, “Margot’s Room”; Shirley Jackson, The Haunting of Hill House | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sahiplik, mülkiyet, sebat, geçmiş: Paul Tremblay, “A Haunted House is a Wheel Upon Which Some are Broken”; Emily Carroll, “Margot’s Room”; Shirley Jackson, The Haunting of Hill House | ||
10 | “Korku motifleri”; Shirley Jackson, The Haunting of Hill House; Bram Stoker, “The Judge’s House”; Bram Stoker, Dracula (Chapters 1-10); Peter Benchley, Jaws | ||
11 | “Korku motifleri”; Shirley Jackson, The Haunting of Hill House; Bram Stoker, “The Judge’s House”; Bram Stoker, Dracula (Chapters 1-10); Peter Benchley, Jaws | ||
12 | “Korku motifleri”; Shirley Jackson, The Haunting of Hill House; Bram Stoker, “The Judge’s House”; Bram Stoker, Dracula (Chapters 1-10); Peter Benchley, Jaws | ||
13 | Melankoli, delilik: Guy de Maupassant, “The Horla”; Iain Reed, I'm Thinking of Ending Things | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | Final |
Shirley Jackson, The Haunting of Hill House* Stephen King, “N.” from Just After Sunset* Iain Reed, I’m Thinking of Ending Things
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |