Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ4352021237 | SANAT FELSEFESİ-I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 |
Lisans
Sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilme. Sanat kuramlarını bilme. Sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilme.
Dr. Öğr. Üyesi Deniz AYDAR
1 | Sanat felsefesindeki farklı yaklaşımları kavrar. |
2 | Düşünürlerin sanat üzerine olan yaklaşımlarını tartışabilir. |
3 | Felsefe ve sanat arasındaki ilişkiyi karşılaştırabilir. |
4 | Sanatı kuramsal boyutuyla yorumlayabilir. |
5 | Sanat ve kuram bağıntısını analiz edebilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sanat ve felsefe ilişkisi, sanatsal yaratım, sanat kuramları, estetiğin temel kavramları ve sorunları dersin genel çerçevesini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Felsefe ilişkisi. Felsefenin tanımı ve alanları. Bir bilim dalı olarak Sanat Felsefesi | ||
2 | Değer kavramı ve değerlendirme. | ||
3 | Eleştiri ve eleştiri yöntemleri | ||
4 | Eleştiri yöntemleri | ||
5 | Sanat eseri değerlendirme görüşü olarak “Felsefi Eleştiri” ve yöntemleri | ||
6 | Sanat eseri değerlendirme görüşü olarak “Felsefi Eleştiri” ve yöntemleri | ||
7 | estetik. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sanat eserlerindeki varlık tabakaları | ||
10 | Sanat eserlerindeki varlık tabakaları | ||
11 | Çağdaş sanat felsefesi | ||
12 | Çağdaş sanat felsefesi | ||
13 | Sanat ve Toplum | ||
14 | Sanat ve Toplum | ||
15 | Sanat ve toplum | ||
16 | Final Sınavı |
Adnan TURANİ, Çağdaş Sanat Felsefesi C.M. ALTAR , Sanat Felsefesi Üzerine
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 162 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||
[OC] 2 | 5 | |||||||||
[OC] 3 | 5 | |||||||||
[OC] 4 | 5 | |||||||||
[OC] 5 | 5 |