Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİY2102020254 | EKONOMİK COĞRAFYA | Ders | 2 | 4 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Ekonomik Çoğrafya dersi, öğrencilere ekonomik coğrafyanın temel kavramlarını ve teorilerini öğretmeyi, dünya genelindeki farklı bölgelerin ekonomik yapılarını ve bu yapıların nasıl şekillendiğini analiz etmeyi amaçlar. Ayrıca, denizcilik işletmelerinin ekonomik coğrafya içindeki rolünü ve bu faaliyetlerin bölgesel ekonomilere olan etkilerini kavramalarını sağlamayı; küresel ticaretin coğrafi dinamiklerini ve uluslararası taşımacılık ağlarını, özellikle deniz yoluyla yapılan taşımacılığın etkilerini incelemeyi hedefler. Ders, aynı zamanda sürdürülebilir kalkınma ve çevresel etki konularında bilinç yaratmayı ve öğrencileri bu alanlarda stratejik düşünmeye yönlendirmeyi amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi Arda TOYGAR
1 | Öğrenciler, ekonomik coğrafyanın temel kavramlarını ve teorilerini öğrenir. |
2 | Dünya genelindeki farklı bölgelerin ekonomik yapılarını ve bu yapıların oluşum süreçlerini analiz eder. |
3 | Denizcilik işletmelerinin ekonomik coğrafya içindeki rollerini ve bölgesel ekonomilere etkilerini anlar. |
4 | Küresel ticaretin coğrafi dinamiklerini ve uluslararası taşımacılık ağlarını, özellikle deniz yoluyla taşımacılığın etkilerini inceler. |
5 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevresel etkiler konusunda bilinçlenir ve bu alanlarda stratejik düşünebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Ekonomik Çoğrafya dersi, ekonomik coğrafyanın temel kavramlarını ve teorilerini anlatır. Ders, dünya genelindeki çeşitli bölgelerin ekonomik yapılarını ve bu yapıların nasıl şekillendiğini detaylı bir şekilde inceler. Denizcilik işletmelerinin bölgesel ekonomilere etkileri ve ekonomik coğrafya içindeki rolleri üzerinde durulur. Küresel ticaretin coğrafi dinamikleri ve uluslararası taşımacılık ağları, özellikle deniz yoluyla taşımacılığın ekonomik etkileri ele alınır. Ders ayrıca sürdürülebilir kalkınma ve çevresel etkiler konusunda bilgi sağlar ve öğrencileri bu konularda stratejik düşünmeye teşvik eder.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik Coğrafyaya Giriş: Temel Sorunlar ve Kavramlar (Uzay/Mekân, Ölçek, Yer). | ||
2 | Ekonomik Coğrafya: Kavramsal Bakış Açısı | ||
3 | Ekonomik Coğrafya: Analitik Bakış Açısı | ||
4 | Yatırım ve Ticaret | ||
5 | Finansman ve Sermaye | ||
6 | Ağ gelişimi ve Coğrafya | ||
7 | Gelişmiş ve Gelişmekte olan Bölgeler | ||
8 | VİZE SINAVI | ||
9 | Konumlandırma Teorisi | ||
10 | Ulaştırma ve Ticaret | ||
11 | Rekabet, Mekan ve Strateji | ||
12 | Ekonomik Mekansal Kümelenmeler | ||
13 | Toplumsal cinsiyet ve ekonomik mekan | ||
14 | Çevresel Ekonomik Coğrafya | ||
15 | Ekonomik Coğrafya ve Politika Zorlukları | ||
16 | FİNAL SINAVI |
* The Oxford Handbook of Economic Geography, 2000, Clark, G.L, Feldman, M. P. And Gertler, M. STalley W. K., Oxford University Press * Economic Geography_Past, Present and Future, 2006, Bagchi-Sen, S. And Smith, H. L., Routledge * https://transportgeography.org/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 3 | 14 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |