GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBS0092020337 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 3 6 4.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Bülent KANDEMİR


1 Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
2 Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
3 Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
4 Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
5 Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
6 Açık ve uzaktan eğitimin öğrenme üzerine etkisini açıklar
7 Açık ve uzaktan eğitimin öğrenen motivasyonu üzerindeki etkisini bilir
8 Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçları sıralar
9 Açık ve uzaktan eğitimde rehberlik ve destek bilgilerini açıklar.
10 Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını açıklayabilir
11 Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları hakkında karşılaştırma yapar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar
2 Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar
3 Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı
4 Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı
5 Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi
6 Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim
7 Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar
8 Arasınav
9 Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar
10 Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler
11 Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler
12 Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler
13 Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler
14 Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler
15 Yarıyıl Sonu sınavı

Öğretim Üyesi Dijital Ders İçerikleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Gösterme 13 1 13
Bireysel Çalışma 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 106

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19
[OC] 1 4 4 5 5 3 5 4
[OC] 2 3 5 4 5 4 5 4
[OC] 3 5 5 5 5 4 4 4
[OC] 4 3 4 5 5 4 5 4 5 5
[OC] 5 5 5 4 4 5 3 4 5
[OC] 6 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5
[OC] 7 4 5 5 4 4 5 5 4
[OC] 8 5 4 5 4 3 4 4 4
[OC] 9 4 5 4 5 5 3 4 5 4 4 4
[OC] 10 5 4 4 5 5 5 4 5 4 5
[OC] 11 5 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek