Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0092020337 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Bülent KANDEMİR
1 | Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar |
2 | Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar |
3 | Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir. |
4 | Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir |
5 | Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır |
6 | Açık ve uzaktan eğitimin öğrenme üzerine etkisini açıklar |
7 | Açık ve uzaktan eğitimin öğrenen motivasyonu üzerindeki etkisini bilir |
8 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçları sıralar |
9 | Açık ve uzaktan eğitimde rehberlik ve destek bilgilerini açıklar. |
10 | Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını açıklayabilir |
11 | Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları hakkında karşılaştırma yapar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar | ||
2 | Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar | ||
3 | Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | ||
4 | Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | ||
5 | Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi | ||
6 | Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim | ||
7 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | ||
10 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler | ||
11 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler | ||
12 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler | ||
13 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler | ||
14 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını inceler | ||
15 | Yarıyıl Sonu sınavı |
Öğretim Üyesi Dijital Ders İçerikleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Gösterme | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
5 | 2 | 10 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | ||||||||||||
[OC] 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
[OC] 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||||||
[OC] 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
[OC] 7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
[OC] 8 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
[OC] 9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 10 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
[OC] 11 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |