GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBZ4032020337 SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ Ders 4 7 2.00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının sanat ve müze eğitiminin önemini benimsemelerini, gerekli bilge ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Özlem Elvan


1 Sanata dair temel kavramları kavramak
2 Farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerini tanımak
3 Sanat eğitiminin amacı ve önemini kavramak
4 Sanat eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulamaya yönelik beceri geliştirmek
5 Müze eğitiminin amacı ve önemini kavramak
6 Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulamaya yönelik beceri geliştirmek
7 Müze eğitimini planlamak ve uygulamak

Birinci Öğretim


Yok


No


Öğretmen adaylarının sanat ve müze eğitimine ilişkin temel bilgileri edinmelerini ve uygulamalı eğitimle desteklemelerini sağlamak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sanata dair temel kavramlar (sanat, sanat eseri, estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi, sanat tarihi)
2 Farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerine örnekler
3 Sanat eğitiminin amacı ve önemi Sanat eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
4 Müzeye dair temel kavramlar Müze eğitiminin tarihsel gelişimi
5 Müze türleri ve işlevleri
6 Müze eğitiminin amacı ve önemi Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
7 Müze eğitiminin planlanması ve uygulanması
8 Müze eğitimi uygulamaları
9 Müze eğitimi uygulamaları
10 Müze eğitimi uygulamaları
11 Müze eğitimi uygulamaları
12 Müze eğitimi uygulamaları
13 Müze eğitimi uygulamaları
14 Müze eğitimi uygulamaları

Artut, K. (2020). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı . Bazin, G. (2014). Sanat Tarihi (Çev: Selahattin Hilav, Ed.). Kabalcı Yayıncılık. Buyurgan, S., ve Mercin, L. (2010). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları (V. Özsoy, Ed.). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları. Dewey, J. (1939). Türkiye Maarifi Hakkında Rapor. Eliri, İ. (2021). Sanat Eğitiminin Önemi, Amacı ve Gerekliliği. In T. Akalın (Ed.), Sanat Eğitimi “Çocuğun Sanatsal Gelişiminden Yüksek Öğretimdeki Sanal Sınıflara” (pp. 9–41). Pegem A. Elvan, Özlem. (2023). Sanat ve Müze Eğitimi. İçinde Çelikkaya, Tekin (Ed.), Teoriden Pratiğe Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem A. Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü (G. Çev: Aldoğan ve F. Candil Çulcu, Eds.). Hayalperest Yayınevi. Heidegger, M. (2007). Sanat Eserinin Kökeni. De Ki Yayıncılık. Karadeniz, C. (2018). Müze Kültür Toplum. İmge Kitabevi. San, İ. (2003). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınları. San, İ. (2008). Sanat ve Eğitim. Ütopya Yayınları. Yolcu, E. (2021). Sanat Eğitimi ve Kuramları. Pegem A.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 14 2 28
Proje Hazırlama 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 56

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19
[OC] 1 5 4 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4
[OC] 2 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5
[OC] 3 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek