Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBZ4032020337 | SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ | Ders | 4 | 7 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının sanat ve müze eğitiminin önemini benimsemelerini, gerekli bilge ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Özlem Elvan
1 | Sanata dair temel kavramları kavramak |
2 | Farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerini tanımak |
3 | Sanat eğitiminin amacı ve önemini kavramak |
4 | Sanat eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulamaya yönelik beceri geliştirmek |
5 | Müze eğitiminin amacı ve önemini kavramak |
6 | Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulamaya yönelik beceri geliştirmek |
7 | Müze eğitimini planlamak ve uygulamak |
Birinci Öğretim
Yok
No
Öğretmen adaylarının sanat ve müze eğitimine ilişkin temel bilgileri edinmelerini ve uygulamalı eğitimle desteklemelerini sağlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sanata dair temel kavramlar (sanat, sanat eseri, estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi, sanat tarihi) | ||
2 | Farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerine örnekler | ||
3 | Sanat eğitiminin amacı ve önemi Sanat eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
4 | Müzeye dair temel kavramlar Müze eğitiminin tarihsel gelişimi | ||
5 | Müze türleri ve işlevleri | ||
6 | Müze eğitiminin amacı ve önemi Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
7 | Müze eğitiminin planlanması ve uygulanması | ||
8 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
9 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
10 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
11 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
12 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
13 | Müze eğitimi uygulamaları | ||
14 | Müze eğitimi uygulamaları |
Artut, K. (2020). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı . Bazin, G. (2014). Sanat Tarihi (Çev: Selahattin Hilav, Ed.). Kabalcı Yayıncılık. Buyurgan, S., ve Mercin, L. (2010). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları (V. Özsoy, Ed.). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları. Dewey, J. (1939). Türkiye Maarifi Hakkında Rapor. Eliri, İ. (2021). Sanat Eğitiminin Önemi, Amacı ve Gerekliliği. In T. Akalın (Ed.), Sanat Eğitimi “Çocuğun Sanatsal Gelişiminden Yüksek Öğretimdeki Sanal Sınıflara” (pp. 9–41). Pegem A. Elvan, Özlem. (2023). Sanat ve Müze Eğitimi. İçinde Çelikkaya, Tekin (Ed.), Teoriden Pratiğe Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem A. Farthing, S. (2012). Sanatın Tüm Öyküsü (G. Çev: Aldoğan ve F. Candil Çulcu, Eds.). Hayalperest Yayınevi. Heidegger, M. (2007). Sanat Eserinin Kökeni. De Ki Yayıncılık. Karadeniz, C. (2018). Müze Kültür Toplum. İmge Kitabevi. San, İ. (2003). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınları. San, İ. (2008). Sanat ve Eğitim. Ütopya Yayınları. Yolcu, E. (2021). Sanat Eğitimi ve Kuramları. Pegem A.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 56 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |