| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MZK1112023236 | MÜZİK TEORİSİNE GİRİŞ -I | Ders | 1 | 1 | 2.00 |
Lisans
Ders kapsamında öğrencilerin müzik teorisi ve uygulaması konusundaki kapsamlı bilgi ve becerileri geliştirmelerini hedeflemektedir.
Prof. Dr. Sercan ÖZKELEŞ
| 1 | Müziğin Yapı Elemanlarını Kullanabilme |
| 2 | Ritmik yapıları kullanabilme |
| 3 | Aralık ve akorları kullanabilme |
| 4 | Mod-Dizi-Makam kavramlarını uygulayabilme |
| 5 | Müziğin iç ve dış yapısına ilişkin teorik bilgileri kullanabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Müziğin oluşumu: ritim, melodi, armoni, tını, yoğunluk ve düzenleme
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | 1- Müziği tanımı ve işlevi | ||
| 2 | İşitme sistemi ve oluşumu | ||
| 3 | Frekans, perde, nota, parti, partisyon ve müzikal semboller | ||
| 4 | Aralık Kavramı ve müzikal aralıklar | ||
| 5 | Birli ve ikili aralıklar | ||
| 6 | Üçlü ve dörtlü aralıklar | ||
| 7 | Beşli ve altılı aralıklar | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yedili aralıklar | ||
| 10 | Sekizli ve dokuzlu aralıklar | ||
| 11 | Onlu ve on birli aralıklar | ||
| 12 | On üçlü aralıklar | ||
| 13 | Aralıkların akor içerisindeki yeri ve işlevleri | ||
| 14 | Aralıkların akor içerisindeki yeri ve işlevleri | ||
| 15 | Genel tekrar | ||
| 16 | Final Sınavı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
| [OC] 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| [OC] 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| [OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| [OC] 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| [OC] 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |