Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OASD2072020235 | TİYATRO TARİHİ VE TEORİSİ - RÖNESANS VE NEOKLASİK | Ders | 2 | 3 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin tiyatro pratiğinin ve düşüncesinin, düşünce tarihi ile sanat tarihi ve politik tarihle bağlantılarını göstermektedir.
Doç. Dr. Züleyha EŞİGÜL
1 | Rönesans ve Neoklasik dönemi kapsayan 15, 16, 17 ve 18 yüzyıllarda Avrupa'nın tarihsel-toplumsal özellikleri hakkında bilgi verir. |
2 | 15 ve 16. yüzyıllarda Avrupa'da tiyatro tarihi hakkında bilgi verir. |
3 | 17 ve 18. yüzyıllarda Avrupa'da tiyatro tarihi hakkında bilgi verir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin içeriği Rönesans ve Neoklasik dönemde tiyatro düşüncesi ve pratiğinin tarihsel, toplumsal ve estetik olarak değerlendirilmesidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Rönesans ve Reform Çağı tarihsel okuma | YOK | YOK |
2 | Rönesans döneminde tiyatro düşüncesi ve genel ilkeleri | YOK | YOK |
3 | Tiyatro sanatında yeni türler, yeni sahne mantığı, İtalyan sahne tasarımını gelişmesi | YOK | YOK |
4 | Rönesans tiyatrosu: İtalya ve Fransa | YOK | YOK |
5 | İtalyan halk tiyatrosu: Commedia dell’arte | YOK | YOK |
6 | Rönesans tiyatrosu: İngiltere | YOK | YOK |
7 | Rönesans tiyatrosu: İspanya | YOK | YOK |
8 | Vize Sınavı | YOK | YOK |
9 | Laik düşüncenin gelişimi ve açılımları, Aydınlanmanın önemli düşünürleri, temel yönelimler, Hümanizm, deizm/ateizm, akılcılık | YOK | YOK |
10 | Fransa; Corneille, Racine, Moliere | YOK | YOK |
11 | Fransa; Corneille, Racine, Moliere | YOK | YOK |
12 | Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller | YOK | YOK |
13 | Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller | YOK | YOK |
14 | Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller | YOK | YOK |
15 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
Brockett, Oscar. Tiyatro Tarihi. Çev: Semih Çelenk, Selda Öndül, Sevinç Sokullu, Beliz Güçbilmez, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Dost Ktb. Yay., 2000 Ankara Carlson, Marvin. Theories of the Theatre, Ithaca &London: Cornell UP, 1994 Dellaloğlu, Besim. Romantik Muamma İstanbul, 2002. Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu. Şener, Sevda. Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Ankara, Dost kitabevi, 2003.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 7 | 2 | 14 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 2 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
[OC] 3 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |