GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OASD2072020235 TİYATRO TARİHİ VE TEORİSİ - RÖNESANS VE NEOKLASİK Ders 2 3 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin tiyatro pratiğinin ve düşüncesinin, düşünce tarihi ile sanat tarihi ve politik tarihle bağlantılarını göstermektedir.


Doç. Dr. Züleyha EŞİGÜL


1 Rönesans ve Neoklasik dönemi kapsayan 15, 16, 17 ve 18 yüzyıllarda Avrupa'nın tarihsel-toplumsal özellikleri hakkında bilgi verir.
2 15 ve 16. yüzyıllarda Avrupa'da tiyatro tarihi hakkında bilgi verir.
3 17 ve 18. yüzyıllarda Avrupa'da tiyatro tarihi hakkında bilgi verir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin içeriği Rönesans ve Neoklasik dönemde tiyatro düşüncesi ve pratiğinin tarihsel, toplumsal ve estetik olarak değerlendirilmesidir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Rönesans ve Reform Çağı tarihsel okuma YOK YOK
2 Rönesans döneminde tiyatro düşüncesi ve genel ilkeleri YOK YOK
3 Tiyatro sanatında yeni türler, yeni sahne mantığı, İtalyan sahne tasarımını gelişmesi YOK YOK
4 Rönesans tiyatrosu: İtalya ve Fransa YOK YOK
5 İtalyan halk tiyatrosu: Commedia dell’arte YOK YOK
6 Rönesans tiyatrosu: İngiltere YOK YOK
7 Rönesans tiyatrosu: İspanya YOK YOK
8 Vize Sınavı YOK YOK
9 Laik düşüncenin gelişimi ve açılımları, Aydınlanmanın önemli düşünürleri, temel yönelimler, Hümanizm, deizm/ateizm, akılcılık YOK YOK
10 Fransa; Corneille, Racine, Moliere YOK YOK
11 Fransa; Corneille, Racine, Moliere YOK YOK
12 Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller YOK YOK
13 Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller YOK YOK
14 Almanya; Weimar Klasisizmi, Goethe ve Schiller YOK YOK
15 FİNAL SINAVI YOK YOK
16 FİNAL SINAVI YOK YOK

Brockett, Oscar. Tiyatro Tarihi. Çev: Semih Çelenk, Selda Öndül, Sevinç Sokullu, Beliz Güçbilmez, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Dost Ktb. Yay., 2000 Ankara Carlson, Marvin. Theories of the Theatre, Ithaca &London: Cornell UP, 1994 Dellaloğlu, Besim. Romantik Muamma İstanbul, 2002. Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu. Şener, Sevda. Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Ankara, Dost kitabevi, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 7 2 14
Tartışma 7 1 7
Soru-Yanıt 7 1 7
Beyin Fırtınası 4 4 16
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 2 4
Okuma 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 60

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 2 5 5 1 1 5 1 5 4 1 1 1 1 1 1
[OC] 2 2 5 5 1 1 5 1 5 4 1 1 1 1 1 1
[OC] 3 2 5 5 1 1 5 1 5 4 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek