Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OASD1032020235 | SES-KONUŞMA I | Ders | 1 | 1 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders Türkçe’nin bütün incelik ve doğrularının kullanıldığı, anlam ve sesin uyumlu bir ilişki içinde bulunduğu bir sahne konuşmasına ulaşmak için, beden, nefes ve sesin özgürce ve doğal bir biçimde kullanılabilmesini amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Züleyha EŞİGÜL
1 | Konuşma organlarını tanır. |
2 | Sesini ve bedenini kontrol etmeyi öğrenir. |
3 | Doğru nefes alma tekniklerini uygular. |
4 | Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. |
5 | Doğru nefes kullanımını öğrenir. |
6 | Türkçe ile ilgili kuramsal bilgileri örnekler üzerinden öğrenir |
7 | Fonetik, diksiyon, entonasyon, , ulama konularında bilgi sahibi olur. |
8 | Heceleri, kelimeleri doğru telaffuz ederek anlaşılır konuşur. |
Birinci Öğretim
Tozdan arındırılmış bir mekan, steril minderler, alerjik durumlara karşı sinüsleri açıcı bir organik yağ, nefes aleti TRİFLO, temiz içme suyu ve rahat spor kıyafetler ders için gereklidir.
Nefes ve ses organlarını tanıma, nefes ve sesin kullanımı, boğumlama, fonetik
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, oyuncuya ne katacağı, nasıl işleneceği ve kaynaklar hakkında öğrenci bilgilendirilir. | ||
2 | Diksiyon, fonetik nedir? Boğumlama, ton, vurgu, büküm nedir? | ||
3 | Ses ve konuşma aletleri tanıtılır | Örnek uygulamalar yapılır | |
4 | Ses ve solunum organları tanıtılır | Örnek uygulamalar yapılır | |
5 | Vücudu tanıma, ısınma ses hareket ilişkisi üzerine uygulamalar | ||
6 | Solunum sistemi, sesin oluşumu | Örnek uygulamalar yapılır | |
7 | selen, ses nedir? sesin nitelikleri nedir? | Örnek uygulamalar yapılır | |
8 | Ses, nefes egzersizleri | Örnek uygulamalar yapılır | |
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Fonetik ve örnek uygulamalar | Örnek uygulamalar yapılır | |
11 | Fonetik ve örnek uygulamalar | Örnek uygulamalar yapılır | |
12 | Artikülasyon egzersizleri ( tekerlemeler) | Örnek uygulamalar yapılır | |
13 | Artikülasyon egzersizleri ( tekerlemeler) | Örnek uygulamalar yapılır | |
14 | Artikülasyon egzersizleri | Örnek uygulamalar yapılır | |
15 | Artikülasyon egzersizleri | Örnek uygulamalar yapılır | |
16 | Final |
1-Berry, Cicely. Voice and the Actor, Virgin Books, London: 1993. 2-Linklater, Kristin. Freeing the Natural Voice, Drama book Specialist, New York: 1976. 3-Rodenburg, Patsy. The Right to Speak , Methuen Drama, London: 1992. 4-Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.' 5-Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000 6-Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.' 7-Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", PegasuYs ay. İstanbul, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
3 | 3 | 9 | |
3 | 3 | 9 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 6 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 7 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 8 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |