Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG3042018139 | BİYOÇEŞİTLİLİK VE DOĞA KORUMA | Ders | 3 | 6 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır. Biyolojinin diğer unsurlarıyla birlikte biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik bilgileri öğrencilere sağlamaktır.
Prof. Dr. Tuğba ÖZBUCAK
1 | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme |
2 | Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme |
3 | Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme |
4 | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilmeli |
5 | Çeşitliliğin araçlarını, korunmasını ve sürdürülebilir kullanımını bilir |
6 | Biyolojik çeşitliliğin coğrafi dağılımı hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiye’de biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitliliğe giriş; Tanımı, önemi | ||
2 | Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği | ||
3 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | ||
4 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | ||
5 | Biyolojik çeşitlilik merkezleri | ||
6 | Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | ||
7 | IUCN Kriterleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler | ||
10 | Türkiye’de biyolojik çeşitlilik | ||
11 | Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma | ||
12 | Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi | ||
13 | Doğa koruma yaklaşımları | ||
14 | Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler | ||
15 | Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik | ||
16 | Final sınavı |
Özbucak, T. 2021. Bitki Çeşitliliği Ders Notları. WWF & IUCN. 1994. Centers of Plant Diversity. A Guide and Strategy for their Conservation (Eds. S.D. DAVIS, V.H. HEYWOOD, & A.C. HAMILTON), 3 volumes IUCN Publications Unit, Cambridge, U.K. Dokuzoğuz, M., Ekim, T., Demirsoy, A., ve ark.. 2005. Türkiye' nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara Genel Biyoloji Cilt 1. Keeton & Gould 5. Baskıdan çeviri, Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Alan Gezisi | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | [PC] 21 | |
[OC] 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
[OC] 2 | 2 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||
[OC] 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | |||||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||||||||
[OC] 5 | 3 | 2 | 1 | 4 | |||||||||||||||||
[OC] 6 | 2 | 3 | 4 | 5 |