GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ2032017336 METİN DİLBİLİM Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00

Lisans



Öğrencilerin Türkçe öğretiminde metin dilbilimin verilerinden yararlanmalarını sağlamak. Öğrencilerin metinler üzerinde yapılan çalışmalarda yeni bakış açıları kazanmalarını sağlamak.


Doç. Dr. İlker Aydın


1 Kuramsal olarak metin inceleme yöntemlerini tanımlar.
2 Metnin birliğini ve bütünlüğünü sağlayan ögeleri belirler.
3 Metinleri farklı kılan ölçütleri akademik düzeyde sınıflandırır.
4 Anlatı metinlerini dilbilimsel yöntemlere uygun olarak analiz eder.
5 Anlatı metinlerini dilbilimsel yöntemlere uygun olarak karşılaştırır.


Yok


Yok


Metin Kavramı ve Metin Dilbilim, Metinsellik Ölçütleri, Metin Yapısı Kavramı, Bağdaşıklık, Tutarlılık, Türlerine Göre Metin Yapıları, Dil Eğitiminde Metin Bilgisinden Yararlanma Yolları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Metin Kavramı
2 Metin Dilbilim
3 Metin Dilbilim
4 Metinsellik Ölçütleri
5 Metinsellik Ölçütleri
6 Metinsellik Ölçütleri
7 Metin Yapısı Kavramı
8 Bağdaşıklık
9 Ara sınav
10 Tutarlılık
11 Öyküleyici Metin Yapıları
12 Tartışmacı Metin Yapıları
13 Bilgi Vermeye Dayalı Metin Yapıları
14 Dil Eğitiminde Metin Bilgisinden Yararlanma Yolları
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav

Günay, Doğan. (2001). Metin Bilgisi, İstanbul: Multilingual Yay. Ayata-Şenöz, Canan. (2005). Metindilbilim ve Türkçe, İstanbul: Multilingual Yay. Bilgin, Muhittin, (2006), Anlamdan Anlatıma Türkçemiz. Ankara: Anı Yay. Erden, Aysu. (2002). Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri. İstanbul: Gendaş Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 15 30
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 111

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 3 3 1 2 2 2 3
[OC] 2 3 2 1 2 2 2 3
[OC] 3 5 3 1 2 2 2 3
[OC] 4 5 4 1 2 3 2 4
[OC] 5 5 4 1 2 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek