| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AİS1032022191 | HEMŞİRELİKTE İLETİŞİM | Ders | 1 | 1 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin, iletişimin insan ilişkilerindeki önemini kendini tanımayı, hastalığa ve duruma yönelik tepkileri anlamlandırabilmeyi, empati yapabilmeyi ve danışmanlık becerilerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Öğr. Gör. Figen Baykal TOP
| 1 | İletişim nedir kavram olarak açıklayabilme Sözlü ve sözsüz iletişimin iletişimdeki farkını ve önemini kavrama İletişimi etkileyen unsurları bilebilme Etkin iletişim sürecini kavrayabilme Hasta- Hemşire iletişiminin adımlarını bilebilme Hastaların özel durumlarını fark edip iletişimini uygun olarak kurabilme İletişimden doğan çatışmalarda sentez analiz yaparak çözüm bulabilme |
| 2 | Sözlü ve sözsüz iletişimin iletişimdeki farkını ve önemini kavrama |
| 3 | İletişimi etkileyen unsurları bilebilme |
| 4 | Etkin iletişim sürecini kavrayabilme |
| 5 | İletişimden doğan çatışmalarda sentez analiz yaparak çözüm bulabilme |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu ders, iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, insanın temel özellikleri ve gereksinimleri, bilişsel yönüyle insan ve duygulanım süreci, benlik, beden imajı, benlik saygısı, kimlik kavramı, kendini tanıma ve farkındalık, insan davranış özellikleri, grup dinamikleri ve gruplarda iletişim, terapötik iletişim ve empati, öfke yönetimi, kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma yönetim stratejileri, özel durumlarda iletişim kurma ve bütün bu bilgilerin hemşirelik alanında kullanımını, kavraması ve hemşirelik bakımnda uygulanması konularını içerir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması. Ders içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi | ||
| 2 | İletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörler Geribildirim alma verme | ||
| 3 | Sözsüz iletişim ve Etkili Dinleme Kuralları | ||
| 4 | Algı/Önyargı, Empati | ||
| 5 | Kendini tanıma, Farkındalık ve farkındalığı geliştirme | ||
| 6 | Hemşire Hasta iletişimi, terapötik ilişki kurma | ||
| 7 | Görüşme teknikleri ve Yardım etme becerileri | ||
| 8 | ara sınav | ||
| 9 | Hastayla terapötik ilişki kurma Yöntemleri | ||
| 10 | Ağlayan bireye yaklaşım | ||
| 11 | Ağrısı olan bireye yaklaşım | ||
| 12 | Anksiyeteli bireye yaklaşım | ||
| 13 | Öfkeyle başetme ve öfkeli bireye yaklaşım | ||
| 14 | Tedaviyi reddeden hastaya yaklaşım | ||
| 15 | Final |
Arnold, E.C., Underman Boggs, K. (2016) Interpersonal relationship: professional communication skills for nurses. Elsevier, USA. Kocaman, N. (2010) Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 161-195. Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir .
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı | 16 | 2 | 32 |
| 4 | 1 | 4 | |
| Toplam İş Yükü (saat) | 52 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
| [OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| [OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |