| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SEC3202016191 | ÇOCUK İHMALİ VE İSTİSMARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Öğretim Görevlisi Figen Baykal TOP
| 1 | Çocuğa yönelik ihmal ve istismarı tanımlar. İhmal çeşitlerini bilir. İstismar çeşitleri bilir. Cinsel İstismar ve Hukuksal Süreç /Başvuru Süreçlerini bilir. Aileleri güçlendirme yöntemlerini bilir. |
| 2 | İhmal çeşitlerini bilir |
| 3 | İstismar çeşitleri bilir. |
| 4 | Cinsel İstismar ve Hukuksal Süreç /Başvuru Süreçlerini bilir. |
| 5 | Aileleri güçlendirme yöntemlerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1 Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu 2 Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar 3 Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri 4 Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri 5 Fiziksel İstismar 6 Fiziksel İstismar 7 Fiziksel İstismar 8 Duygusal istismar 9 Duygusal istismar 10 Ekonomik istismar 11 Ekonomik istismar 12 Cinsel istismar 13 Cinsel istismar 14 Genel değerlendirme
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri | ||
| 2 | Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar | ||
| 3 | Tarihten Günümüze Çocuk Kavramı ve Çocuk Hakları | ||
| 4 | Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri | ||
| 5 | İhmal ve İhmal Çeşitleri ve Makale Sunumları | ||
| 6 | Fiziksel İstismar | ||
| 7 | Duygusal istismar | ||
| 8 | İstismarı yapan kişi özellikleri ve nedenleri | ||
| 9 | Ensest İlişkiler | ||
| 10 | Mağdur çocukların özellikleri | ||
| 11 | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Cinsel İstismar ve Makale Sunumları | ||
| 12 | Hukuksal Süreç / Bu Süreçlerde Hemşirenin Rolü ve Makale Sunumları | ||
| 13 | Makale Sunumu | ||
| 14 | Makale sunumu | ||
| 15 | Örnek vakalar |
Polat O.: Çocuk istismarı, Seçkin yayıncılık, I. baskı, 2007. Sanberk, İ. Ve Akbaş, T., Çocuklara Yönelik Cinsel Taciz ve Koruyucu Eğitim, Karahan Kitabevi,, 2013. Öztürk, M. Çocuk Hakları Açısından Çocuk İhmali ve İstismarı, Çocuk Vakfı Yayınları, 2011
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 74 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
| [OC] 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| [OC] 2 | ||||||||||
| [OC] 3 | ||||||||||
| [OC] 4 | ||||||||||
| [OC] 5 |