GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İLF1132022371 MANTIK Ders 1 1 3.00

Lisans


Türkçe


Doğru düşünmenin kurallarını, düşünceyi doğru ifade etmeyi öğretmek; düşünmede yanlışa düşmekten koruyacak bir beceriyi kazandırmak; klasik mantık konularını ve kavramlarını tanıtmak.


DOÇ. DR. SAİT KAR


1 Kavramların çeşitliliğini fark eder.
2 Bazı kavramların diğerlerini kapsadığını görür.
3 Bir konuya yüklem olabilecek ya da olamayacak sözleri ayırt edebilir.
4 Çelişik hükümler vermeme konusunda dikkatli davranmanın önemini kavrar.
5 Sahip olduğu bilgilerin hangi şartlarda yeni bilgilere ulaştıracağını öğrenir.
6 Kesin bilgiye ulaştıran çıkarımlar ile zan ifade eden bilgilere ulaştran çıkarımları ayırt eder.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Klasik Mantık konularını içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)

A. Cevdet Paşa, Mi’yar-ı Sedât; Ebheri, İsagûcî; Necip Taylan, Ana hatlarıyla Mantık; Şafak Ural, Temel Mantık; Doğan Özlem, Mantık; Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları; Doç. Dr. Ruhattin YAZOĞLU, Doç Dr. Tuncay İMAMOĞLU, Klasik Mantık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 4 4
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Beyin Fırtınası 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 98

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20
[OC] 1 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5
[OC] 2 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5
[OC] 3 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 5
[OC] 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4
[OC] 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4
[OC] 6 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek