GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES403GK2014352 DRAMA Ders 4 7 5.00

Lisans


Türkçe


Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak, Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak, Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek, Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak, Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak, Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak.


Öğr. Gör. Dr. Orkun Öngen


1 Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar.
2 Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar
3 Yaparak yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
4 Beş duyuyu kullanma,,empati vegözlem gücünü geliştirir
5 Bireysel ve grup etkileşimi ile yaratıcılık kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Anlatma Tartışma Doğaçlama Rol oynama Yaratıcılık


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders programının tanıtılması ve kaynaştırma,tanışma
2 Oyun ve Drama’nın temel kavramları
3 Yaratıcı dramanın önemi
4 Yaratıcı dramanın aşamaları
5 Drama türlerine katılan öğrenme türleri Uygulama: Doğaçlama
6 Yaratıcı dramada kullanılan yöntem ve teknikler
7 Öğrenci sunuları
8 Vize
9 Öykü ve şiirden dramaya
10 Drama lideri ve özellikleri
11 sınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme
12 Drama ve Oyun kavramlarına giriş
13 ısınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme
14 rol oynama Öğrenci sunuları ı
15 Final Sınavı
16

1 - Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi) - Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002. - Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001) - Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003) - Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986. - Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995. - McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 153

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24
[OC] 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 2 3 4 4 3 3 4 4 4 4 4 1 5 3 3 3 3 2 3 3 5 3 2 5 3
[OC] 3 3 2 4 2 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 2 4 4 3 4 3 4 3 2 4
[OC] 4 4 5 2 3 4 4 4 3 5 3 4 4 4 3 4 2 3 4 4 3 4 5 4 3
[OC] 5 4 3 4 2 5 5 5 3 5 4 4 4 5 4 4 4 5 4 4 3 4 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek