GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEC3182018351 HALK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 3 6 4.00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek


Öğr. GÖr. Ezel Nur KORUR


1 1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme 2 Ege Yöresi Zeybek Oyununu öğrenebilme 3 Trakya Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme 4 Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu öğrenebilme 5 Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, 2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, 3 Halk oyunlarını tanıma 4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek 5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması 8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 11 Üç yörenin birleştirilmesi 12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, 2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, 3 Halk oyunlarını tanıma 4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek 5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması 8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 11 Üç yörenin birleştirilmesi 12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar

Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, Yardımcı kaynaklar: Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 5 50
Tartışma 12 1 12
Soru-Yanıt 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 108

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15
[OC] 1 4 1 2 3 3 3 2 2 4 3 4 3 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek