Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YDİ1022013351 | YABANCI DİL-II | Ders | 1 | 2 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Yrd. Doç Dr. Fatih BAYRAM
1 | Öneride bulunmak, karşılaştırma yapabilmek ve hayat hakkında konuşabilmek. |
2 | Direkt bilgi alışverişini gerektiren günlük ve rutin basit konularda iletişim kurabilmek. |
3 | Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek. |
Yok
Yok
Bu deste öğrenciler, Objects, Subjects, Pronouns, Adjectives, Plurals, Singular, Countable, Possessives, Quantities, Family, Prepositions of Time, Prepositions of Place, Modal Verbs, Daily Routines, Leisure Activities, Food and Meals, Quantifiers, Present Simple, Present Continuous, Clothing, düzenli ve düzensiz fiiller ve Simple Past Tense konuları hakkında bilgiler edinirler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Boş zaman aktivitelerinden sözetme; hava durumundan bahsetme, (Let's..., How about...) kalıpları | ||
2 | Kabiliyetlerden sözetme, (can/can't) kalıpları, zarflar; hoşlanıp hoşlanmadığımız şeylerden bahsetme | ||
3 | Davet etme ve davete cevap verme, (I'd like..., Would you like...?) kalıpları, sosyal ifadeler; giysilerden sözetme, emir kalıpları, aile, giysiler | ||
4 | Şuan neler olduğunu söyleme, (present continuous +,-,?) zaman kalıbı, eylemleri betimleme, geniş ve şimdiki zamanın karşılaştırılması | ||
5 | Ulaşım hakkında bilgi sorma, direktif ifadeleri; yön tarifi verme ve takip etme | ||
6 | Tatil hakkında soru sorma ve tatilden bahsetme, (be) fiilinin geçmiş zaman (+,-,?) hali; sıfatlar, tatiller; hikaye nasıl anlatılır, geçmiş zamanda olumlu cümleler, düzenli fiiller | ||
7 | Bir sobeti devam ettirme; kariyerimizden bahsetme, geçmiş zaman,düzenli ve düzensiz fiiler, kariyerlerimiz | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bir sobeti devam ettirme; kariyerimizden bahsetme, geçmiş zaman,düzenli ve düzensiz fiiler, kariyerlerimiz | ||
10 | Neler olduğundan bahsetme, geçmiş zaman kalıbı (-, ?); hayat hikayelerinden bahsetme, yıllar, eğitim | ||
11 | Önerilerde bulunma, (too big, not big enough) kalıpları; neyin yanlış olduğunu söyleme, (too much/many, not enough) kalıpları; | ||
12 | Nesneleri kıyaslama, kıyaslama sıfatları; fikirleri anlama, en....lik bildiren sıfatlar, mobilyalar, sıfatlar | ||
13 | Randevu almak, uyarı levhaları, günün vakitleri; nasıl hissettiğinizi belirtme vucudumuz, sağlığımız | ||
14 | Gelecekteki düzenlemelerimizden bahsetme, (present continuous) yapısının gelecek için kullanılışı; niyetlerimizden bahsetme (going to) yapısının niyetlerimiz için kullanılışı, yaşam sitilleri; Teşekkür mektubu yazma | ||
15 | Final Sınavı |
1 Hutchinson, Tom. English for Life, Elementary. Oxford University Press 2 Flaherty, G., Bean, J., (2006). Focus On Reading, Nüans. ISBN; 9789757103240 3 Murphy, R., (2009). Eglish Grammar in Use,Cambridge. ISBN: 0521537622
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
[OC] 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |