Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAES1092021333 | ÖĞRETİMİN FARKLILAŞTIRILMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3.00 |
Lisans
Aynı sınıfta yer alan her bir öğrenci farklı gereksinimler ile gelişim ve öğrenme özelliklerine sahiptir. Bu nedenle farklı özelliklere sahip öğrencilerin kendilerine sunulan tek tip öğretimden aynı düzeyde yararlanmalarını beklemek gerçekçi değildir. Tüm öğrencilerin sunulan öğretimden eşit düzeyde yararlanmaları ise içerik, süreç ve ürün boyutlarını içerecek şekilde öğretimin farklılaştırılmasıyla mümkün olabilir. Bu dersi amacı öğretmen adaylarının öğretim verdikleri sınıflarında her öğrencinin verdiği öğretimden üst düzeyde faydalabilmesi konusunda öğretim öğelerinde gerekli olan farklılaştırmaları gerçekleştirmeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Bu dersin amacı ilkokulda özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere bireysel gereksinimlerine göre öğretim sunulmasını amaçlayan farklılaştırılmış öğretimi tanıtmak,öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretimi kullanırken izleyecekleri basamaklara ve yapacakları uyarlamalara ilişkin açıklamalarda bulunmaktır.
1 | Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri. Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün döngüsü Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar. Sınıfın özellikleri Program uyarlamaları Kural uyarlamaları Öğretim uyarlamaları Materyal uyarlamaları Çevre uyarlamaları Olası kitap uyarlamaları Öğrenciyi tanıma Olası uyarlama özellikleri |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yoktur.
Öğrenme süreçlerinin ve ortamlarının öğrencilerin öğrenmelerini en üst düzeye çıkaracak şekilde önbilgi, ilgileri, öğrenme öncelikleri,tercihleri ve stilleri, gereksinimleri, hazır bulunuşlukları, sosyo-ekonomik ve gelişim özelliklerine göre tasarlanması, aynı sınıftaki farklı becerilere sahip öğrenciler için uygun öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanılması; bu kapsamdaki nitelikli ürünler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Farklılaştırılmış öğretimin özellikleri. Farklılaştırılmış öğretimin ilkeleri arklılaştırılmış öğretimin planlanması ve uygulanmasına ilişkin içerik, süreç ve ürün döngüsü Öğretimin farklılaştırılmasında dikkat edilecek basamaklar. Sınıfın özellikleri Program uyarlamaları Kural uyarlamaları Öğretim uyarlamaları Materyal uyarlamaları Çevre uyarlamaları Olası kitap uyarlamaları Öğrenciyi tanıma Olası uyarlama özellikleri |
Gül, S. O. (2014). Farklılaştırılmış öğretim ve uyarlamalar. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 111-123. Salar, R., & Turgut, Ü. (2019). Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(4), 1048-1068. Karadağ, R. (2015). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: Bir eylem araştırması (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |