Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SGKZ2212021333 | KÜLTÜR VE SANAT EĞİTİMİ | Ders | 2 | 3 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı görsel kültür ve sanat dünyası bağlamında yapma, sergileme, yorumlama, ve sanatın öğretimi süreçlerinin birbiriyle ilişkisini tanıtmaktır.
1 | Görsel kültürün çeşitli formlarındaki sosyal bağlamı inceler. |
2 | Temsil, bakış, çekicilik, metinlerarasılık gibi görsel kültürün anahtar kavramlarını sorgular. |
3 | Görsel imgelerin temsil ettiği fikirleri ve ona yüklenen anlamları eğitsel açıdan değerlendirir. |
4 | Görsel kültürün iletişimsel rolü ve algılara etkisini değerlendirir. |
5 | Görsel kültür formları hakkında eleştirel bir biçimde düşünme, çeşitlilikle ilgili konuları keşfetme ve sosyal önyargılara meydan okumaya dönük ders öğretim planı hazırlar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu ders, görsel kültürün eleştirel analizini, görsel kültür üzerine öğretisel deneyimlerin yapılandırılması ve günlük yaşamın sosyal, kültürel, tarihsel ve politik konularına odaklanan çağdaş sanatçıları incelemeyi içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Görsel Sanatlar Eğitiminde Yeni Eğilimler Sanat eğitiminde görsel kültür ile neden ilgileniyoruz? | ||
3 | Modernizm ve Postmodernizm Postmodernizmin Sanat Eğitimine Etkileri | ||
4 | Bakma/ Görme Egzersizleri Barbara Kruger İmajları Oluşturma | ||
5 | Reklam Yorumu: Göstergebilimsel Analiz | ||
6 | Görsel Teknolojiler, İmajların Yeniden üretimi ve Kopya | ||
7 | Gerçeklikle kurgunun iç içe geçtiği kültürel ürünlerin gündelik yaşam üzerindeki etkilerini sorgulayan çağdaş sanatçıların eserlerine bakış | ||
8 | Görsel kültürün ürettiği steryotip karakterlere çağdaş sanat eserleriyle bakma | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | İzleyicilerin anlam üretimi | ||
11 | Kültürel Kodlar | ||
12 | Final Sınavı |
Eker, M. ve Seylan, A. (2005). Çağdaş sanat eğitiminde sanatsal ve pedagojik postmodern montajlar, Eurasian Journal of Educational Research, 19, 164-178 Eker, M. ve Aslan, H. (2010). Görsel kültür ve medya okuryazarlığı: Sanat eğitiminin kamusal açılımı, Milli Eğitim 187, 251-267 Mamur, N. (2014). “Post-modernizmin sanat eğitimine yansıma biçimleri Görsel kültür ve eleştirel pedagoji”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 59-77 Mamur, N. (2012) Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görsel kültür diyaloglarına yönelik algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12/3, 2166-2173 Parsa, A.F.(2008). “İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi”, Fotoğrafya Dergisi, 19 Banard, M. (1998). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür,(Çeviri: Güliz Korkmaz) Ankara: Ütopya Yayınevi Mamur, N., Süzen, H. N. (2013). “Görsel iletişim kültürünü göstergebilimsel bir yöntemle yorumlama”, İletişimde Tasarım, Tasarımda İletişim Konulu Uluslararası Berger, J.(1996). Görme Biçimleri (6. Baskı), Çeviren; Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınları Önal, M. A.,Nisan 2013, "Metinlerarasılık Bağlamında Müzik Sanatında Alıntı ve Yenidenüretim", SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 1, Sayı 17, s.69. Mamur, N. (2012). "Görsel kültürün çağdaş sanat uygulamalarında sorgulanması" Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı: 10, 79-90 Mamur, N. (2015). Resim-iş (Görsel Sanatlar) öğretmen eğitimi “Müze eğitimi ve Uygulamaları” dersinde görsel kültür kuramının kullanımı, E- Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences , 1C0631.10, (1), 29-53 Gökay, M.(2004).Eylem araştırmasının sanat eğitimindeki yeri, 2.Sanat Eğitimi Sempozyumu, 28-30 Nisan 2004, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |