Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAES0102018333 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 |
Lisans
Öğretim İlke ve Uyglamaları temel alınarak Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmeleri değerlendirilmelerinde ne tür araçları kullanılacaklarına karar vermelerinde yardımcı olacak bilgileri sunmak ve bu bilgileri kavrayıp uygulamalarına yardımcı olmak.
1 | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Alanında uygulanabilir öğretim ilke ve yöntemlerine dayalı ölçme araçları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 | Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini açıklar. |
3 | Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini tanır. |
4 | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirir. |
5 | Geliştirdiği ölçme araçlarını öğrenme çıktılarının değerlendirilmesinde kullanır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, ara%
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi dersine giriş | ||
2 | Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme | ||
3 | Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Öğretim İlke ve Yöntemleri | ||
4 | Sınıf içi ölçme değerlendirme | ||
5 | Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri | ||
6 | Geleneksel ölçme araçları | ||
7 | Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar | ||
8 | Akran değerlendirmesi | ||
9 | Tutum ölçekleri | ||
10 | Başarı değerlendirmesi ve not verme. Projelerin teslimi |
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |