Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAES0062018333 | İLKOKUL PROGRAMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar. |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar. |
3 | Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır. |
4 | Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip eder. |
5 | Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler. |
6 | Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır. |
7 | Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekleri inceler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar. | ||
2 | Program geliştirmenin tarihi temelleri. | ||
3 | Program geliştirmenin toplumsal temelleri. | ||
4 | Program geliştirmenin felsefi temelleri. | ||
5 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri. | ||
6 | Program tasarımı yaklaşımları. | ||
7 | Program geliştirme modelleri. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Program geliştirmenin planlanması. | ||
10 | İhtiyaç analizi. | ||
11 | Program tasarısı hazırlama. | ||
12 | Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. | ||
13 | Final |
Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |