GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBZ4022018333 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Ders 4 7 3.00

Lisans



En az kısıtlayıcı ortam ilkesine göre kaynaştırma öğrencilerine sunulan kaynaştırma ve özel eğitim destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olabilme.



1 Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları, amaçlarını ve türlerini açıklar.
2 Kaynaştırmanın ilkelerini sıralar.
3 Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenleri açıklar.
4 Kaynaştırmaya hazırlık çalışmalarını planlar.
5 Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlar
6 Eğitim ortamını kaynaştırmaya uygun olarak düzenler.
7 Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirir.


Yok


Yok


1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma,4: Benzetim, 5: Örnek Olay, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma; ders programının incelenmesi, Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
2 Tutumlar ve bakış açıları
3 Kaynaştırma ilkeleri
4 Kaynaştırmanın önemi ve amaçları
5 Kaynaştırma türleri
6 Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme
7 Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler
8 Vize
9 Ailelerle çalışma
10 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
11 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
12 Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek
13 Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
14 Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama
15 Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme
16 Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 4 4 4 4 5 3 4 5 3
[OC] 2 4 5 3 4 4 4 3 4 4 5
[OC] 3 5 5 4 4 3 4 5 3 4 5
[OC] 4 5 4 4 5 5 4 3 4 5 5
[OC] 5 4 5 4 5 5 3 4 4 5 4
[OC] 6 4 4 4 5 5 4 4 4 5 5
[OC] 7 3 5 4 5 4 4 4 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek