Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBZ4022018333 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Ders | 4 | 7 | 3.00 |
Lisans
En az kısıtlayıcı ortam ilkesine göre kaynaştırma öğrencilerine sunulan kaynaştırma ve özel eğitim destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olabilme.
1 | Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları, amaçlarını ve türlerini açıklar. |
2 | Kaynaştırmanın ilkelerini sıralar. |
3 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenleri açıklar. |
4 | Kaynaştırmaya hazırlık çalışmalarını planlar. |
5 | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlar |
6 | Eğitim ortamını kaynaştırmaya uygun olarak düzenler. |
7 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirir. |
Yok
Yok
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma,4: Benzetim, 5: Örnek Olay, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma; ders programının incelenmesi, Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Tutumlar ve bakış açıları | ||
3 | Kaynaştırma ilkeleri | ||
4 | Kaynaştırmanın önemi ve amaçları | ||
5 | Kaynaştırma türleri | ||
6 | Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme | ||
7 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler | ||
8 | Vize | ||
9 | Ailelerle çalışma | ||
10 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek | ||
11 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek | ||
12 | Kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesine ilişkin örnek | ||
13 | Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama | ||
14 | Eğitim programını kaynaştırmaya uyarlama | ||
15 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme | ||
16 | Kaynaştırma ortamında özel gereksinimli çocuğu ve eğitim programını değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |