GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SAEZ3052018333 FEN ÖĞRETİMİ Ders 3 5 4.00

Lisans



Fen öğretiminin amacını ve İlköğretim Fen programının özelliklerini kavrayabilme.


Yrd. Doç. Dr. İkramettin Daşdemir


1 Bu dersi alan öğretmen adayı, alan bilgilerinin nasıl öğretileceği hakkında bilgi ve görüş kazanır.
2 Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
3 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4 Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.
5 Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.


Yok


Yok


Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
2 Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
3 Fen Bilgisi öğretiminin amaçları, öğrenme, öğretim, Fen Bilgisi öğretimini oluşturan temel öğeler
4 Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları
5 Fen Bilgisi öğretim yöntemlerinin faydaları ve sınırlılıkları
6 Fen alanlarında düşünme ve öğrenme
7 Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama
8 Temel fen bilimleri kavramları, kavramsal sistemler ve kavrama
9 Vize
10 Soru sorma teknikleri
11 Soru sorma teknikleri
12 Soru sorma teknikleri
13 Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
14 Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15 Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 10 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 122

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 5 4 4 4 3 3 3 4 5
[OC] 2 5 5 4 4 3 4 4 4 4 5
[OC] 3 3 4 4 4 4 3 4 4 3 4
[OC] 4 4 4 3 4 4 4 4 4 5 5
[OC] 5 3 5 4 4 4 5 3 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek