Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OAES0062018332 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin amacı halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
1 | Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar. |
2 | Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
3 | Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur. |
4 | Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları; Bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri; Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; Bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları | ||
2 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri | ||
3 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma | ||
4 | Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları | ||
5 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları | ||
6 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | ||
7 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | ||
8 | Tartışma, Araştırma ve Sunum |
Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul Geçmişten Günümüze Türkiye`de Geleneksel Çocuk Oyunları, (2017) Başal, H. A. Nobel Yayınları. İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |