Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OAES0022018332 | ÇOCUK VE MEDYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencileri dijital medyanın çocuk ve ailenin hayatındaki rolü ve önemi konusunda bilgilendirmektir. Medya kültürü ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi bu dersin odak noktasını oluşturacaktır. Öğrenciler dijital medya ürünleri ve çocuk arasındaki ilişkinin boyutlarını ve bu ilişkinin aile ve okula yansıyan etkilerini araştıracaklardır. Konu ile ilgili güncel kuramlar, araştırma sonuçları ile ilgilendirilerek öğretilecektir.
1 | Çocuklara yönelik televizyon programları, internet ve bilgisayar oyunları gibi belli başlı dijital medya ürünlerini örnekler, sınıflar ve yorumlar. |
2 | Dijital medya ürünlerinin çocukların fiziksel, bilişşel, dil, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. |
3 | Çocuk ve dijital medya arasındaki etkileşimi inceleyen kuramları ayırt eder, yorumlar ve kıyaslar. |
4 | Dijital medyanın çocuk ve ailesi arasındaki etkileşimlere olan etkisini bulgulara dayandırarak açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Çocuk ve digital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tanışma, temel kavramlar | ||
2 | Çocuğun bilişşel ve dil gelişiminde dijital medyanın rolü | ||
3 | Çocuğun duygusal ve sosyal gelişiminde dijital medyanın rolü | ||
4 | Dijital medya ve çocukluk obezitesi | ||
5 | Ara Sınav | ||
6 | Medya ve Şiddet | ||
7 | Medya ve Şiddet | ||
8 | Medya ve çocuk hakları | ||
9 | Aile, çocuk ve medya ilişkisi | ||
10 | Okul, çocuk ve medya ilişkisi | ||
11 | Medya okur yazarlığı | ||
12 | Proje sunumları | ||
13 | Proje sunumları | ||
14 | Proje sunumları | ||
15 | Final Sınavına Hazırlık | ||
16 | Final Sınavı |
Medya ve Çocuk Rehberi - Prof. Dr. Yasemin Giritli İnceoğlu/ Yrd. Doç. Dr. Nurdan Akıner EĞİTİM KİTABEVİ - ISBN:9758890538 American Academy of Pediatrics. (2006). Active healthy living: Prevention of childhood obesity through increased physical activity. Pediatrics 117(5), 1834-1842. Calvert, S. (2005). Media and Early Development. In Blackwell Handbook of Early Childhood Development. McCartney, K. and Deborah Phillips (eds). Blackwell Publishing, 2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |