GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKS0112018332 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 3 5 3.00

Lisans



Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanımaktır.



1 Dijital medya ile ilgili literatürü açıklar ve dijital medya ürünlerini tanır. Çocuk haklarının temel ilkelerini Çocuk Haklarına Dair Sözleşmesini dikkate alarak açıklar. Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir. Medyanın çocukların gelişimine olan etkisini bilir ve medyanın olumsuz etkilerini açıklar. Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri belirler. Medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlar. Çocuk merkezli medya ile ilgili yeni öneriler geliştirir. Medyanın kullanımında ailenin ve okulun rolünü açıklar. Güncel tartışmalarla dersi ilişkilendirir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi 2 Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) 3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları 4 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları 5 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi 6 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi 7 Medya ve şiddet 8 Medya ve zorbalık 9 Ara Sınav 1 10 Medya ve çocuk hakları 11 Medya ve çocuk hakları 12 Medya ve çocukluk obezitesi 13 Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü 14 Dijital medya kullanımında okulun rolü 15 Final

Alankuş, S. 2007. Çocuk Odaklı Habercilik. IPS İletişim Vakfı Yaynları, İstanbul. Akçalı, S. İ. 2015. Çocuk ve Medya. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. Gündüz Kalan, Ö. 2010. Medya Okuryazarlığı Ve Okul Öncesi Çocuk: Ebeveynlerin Medya Okuryazarlığı Bilinci Üzerine Bir Araştırma. İletişim Fakültesi Dergisi, 39, 59-73. Frau-Meigs, D. (ed.) 2006. Medya Eğitimi. UNESCO. https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/lib_yayin/9991EAFE-DE9F-45D4-9ADD-35929A66DE4C.pdf Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. 1989. https://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF_CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf Altıncı, E. E. 2017. Çocukluk Çağı Obezitesi, Çocuklarda Beslenme ve Fiziksel Aktivite Olgusu. Nobel Bilimsel Eserler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 4 60
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek