Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0172018332 | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Müzelerin öneminin, gerekliliğinin, işlevlerinin, çeşitlerinin bilinmesi ve müze-eğitim projelerini gerçekleştirebilme.
1 | Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar. |
2 | Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder. |
3 | Müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak çeşitli uygulama çalışmaları planlar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Müzeciliğin tarihi, çeşitleri, amaçları, gerekliliği, müze ve eğitim, eğitim amaçlı müze ziyareti, ilköğretim/ortaöğretim öğrencileri için müze rehberi hazırlama ve uygulama, müze ziyareti için ön hazırlık, plan ve kurallar, müzenin tanımı, sergileme, müzedeki eserlerin tarihsel, estetik ve eleştirel incelenmesi, müzedeki eser ve kalıntılardan yararlanarak yapılan uygulama çalışmaları. .
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme | ||
2 | Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi | ||
3 | Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi, | ||
4 | Müzenin Eğitimdeki Rolü, Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul-Müze işbirliği programı, Öğrenme potansiyeli yüksek bir müze ziyareti nasıl düzenlenir? (Müze ziyaretinden önce öğretmen hazırlıkları, müzedeki sorumluluklar ve müze ziyaretinden sonra derslerde neler yapılabileceği üzerine bilgilendirme) (Proje ödevi ile ilgili yönergelerin verilmesi) İlköğretim Müfredatı Müze Bilinci Öğrenme Alanının İncelenmesi, | ||
5 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri | ||
6 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekleri inceleme Çocuk Müzeleri ve İşlevleri | ||
7 | Müze Eğitimi Etkinliklerinden Örnekleri İnceleme |
Buyurgan, Serap., Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (Editör; Vedat Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 2 GARTENHAUS, Alan (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay. GREENHİLL, Eilean Hooper (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapıcı, Ankara Ünv. Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |