Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBS0162018332 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 |
Lisans
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar |
2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar. |
3 | Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar. |
4 | Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar |
5 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar. |
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler | ||
2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme | ||
3 | Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar | ||
4 | Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri | ||
5 | Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri | ||
6 | Eleştirel düşünme becerileri | ||
7 | Analitik düşünme becerileri | ||
8 | Eleştirel düşünme eğilimleri | ||
9 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları | ||
10 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları | ||
11 | Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |